Vergrijzingsdiscussie

Totaal aantal berichten: 25 - Pagina's (3): [1] 2 3
Auteur: Bert
Gepost: sep 14 2009 - 03:55
Onderwerp: beste Admin
Beste Admin,
Wil je nu een discussie of alleen maar sociaal wenselijke antwoorden. Doe me een lol en sluit mijn reacties niet af voor anderen.

Iemand zij: de babyboomer is de klos. Tja,de babyboomer is de klos. Dat klopt. Maar hij is niet alleen.

Ook wij hebben aan veel regelingen mee mogen betalen zoals, de VUT, pensioenen, ww, aow en bijstanduitkeringen. Echter mijn generatie kan dat doen met de helft minder aan werkenden en het dubbele aantal rechthebbenden die op hun 62e op vakantie gaan van ons geld ! Over sociaal gesproken !

Ook moeten we niet doen of de huidige jongere generatie amper werkt en alleen maar (betaald?) verlof opneemt. Klagende senioren, hoe zit met de arbeidspartecipatie van uw partners, de moeders thuis, die geen cent betaald heeft voor de AOW en daar nu wel recht op heeft.

Mijn vrouw heeft betaald werk en betaald mee aan uw AOW, en ze is moeder van 3 kinderen ! O ja en we ook nog smen het huishouden, voordat u daarover begint.
Ik vindt solidariteit tussen generaties vanzelfsprekend,
u ook ? In dat geval verzoek ik u vriendelijk mee te betalen aan de AOW van uw partners.
Auteur: Admin
Gepost: sep 14 2009 - 10:44
Onderwerp: re: beste Admin
Bert schreef:
Beste Admin,
Wil je nu een discussie of alleen maar sociaal wenselijke antwoorden. Doe me een lol en sluit mijn reacties niet af voor anderen.

Je hebt mazzel, ik heb net op je vorige bericht geantwoord dat ik het zal laten staan. Maar goed, je toon kan wel wat vriendelijker. En het verhaal wat duidelijker. Welke generatie vertegenwoordig je dan met dit verhaal? Wie zijn die 'wij' waar je het over hebt?

Verder ben je natuurlijk altijd welkom om mee te praten.
Auteur: hans
Gepost: sep 15 2009 - 10:45
Onderwerp: jammer
***aangepast door redactie***

Weer iemand die niet de moeite neemt om eerst uit te vinden wat er werkelijk gezegd wordt.
Gepost: sep 16 2009 - 04:53
Onderwerp: re: re: beste Admin
**aangepast door redactie***

Beste Hans,
Als je de moeite had genomen, het forum te lezen en het nieuws te volgen. Had je geweten dat de berichtgeving niet helemaal juist was. En dat we deze discussie al gehad hebben. Nieuwe punten en inzichten zijn welkom. Maar we gaan niet keer op keer dezelfde discussie starten.
Auteur: Jan Valk
Gepost: sep 16 2009 - 09:19

Ik ben 56 jaar en soms krijgen mijn vrouw(ook 56 jaar en werkend) en ik het gevoel dat wij van de generatie zijn die overal aan mee mag betalen, maar uiteindelijk naast alle mooie regelingen grijpen.
Gelukkig vind ik het geen bezwaar dat ik tot mijn 65 (of misschien nog langer) te moeten werken. Eigenlijk is het normaal. Fiscale stimulanzen om ouderen langer te laten werken zoals een hogere arbeidskorting en doorwerkbonussen vind ik totaal overbodig. Dat geldt kan beter worden besteed, bijvoorbeeld aan het betaalbaar houden van de AOW, of aan goed onderwijs.
Ook het feit dat mensen die geboren zijn voor 1946 niet hoeven mee te betalen aan het betaalbaar houden van de AOW vind ik niet terecht. Het is helemaal geen schande dat mensen die nu in de AOW zitten mee betalen aan het op peil houden van die voorziening, zeker degenen die nooit een cent in de pot hebben gestort.
Jongeren moeten zich realiseren dat ze weliswaar tot langer dan 67 moeten werken, maar dat ze vaak ook op latere leeftijd gaan werken. Zij profiteren dus ook van de werkenden. En welke jongere werkt nog 44 jaar?
Wat mij betreft worden VUT-regelingen onmiddellijk afgeschaft, enkele beroepen msschien uitgezonderd.
e zullen allemaal onze steen moeten bijdragen aan het op peil houden van de vaak zwaar bevochten voorzieningen
Gepost: sep 17 2009 - 01:29
*** verwijderd door redactie ***

Onzin.
Gepost: sep 17 2009 - 08:30
hans schreef:

Berichtgeving niet juist? Ben ik dan verantwoordelijk voor het persbeleid van de cnv?

Ik heb een mening over het beleid van de cnv, mag ik die ventileren hier, nee dus.

Hans.

Wat een grote woorden. Je mag natuurlijk vinden en doen wat je wil. Dat betekent alleen niet dat je dat hier mag doen.

Je baseert je op berichten die niet juist of niet volledig waren. En die later ook netjes zijn aangevuld of gecorrigeerd.

Je geeft je mening over feiten die niet kloppen.

Gepost: sep 17 2009 - 10:23
***bericht verwijderd door redactie***

Auteur: john
Gepost: okt 11 2009 - 09:32
Ik snap niet waarom zoveel reactie's verwijderd worden.
We zijn hier toch niet in de DDR!!
Iedereen mag zijn mening geven toch???
Ik ben een trouw lid van de cnv bond en mijn vrouw ook, maar nu ik dit allemaal zo zie, weet ik niet meer wat mijn lidmaatschap hier van waarde heeft.
Ook vrijheid van meningsuiting vind ik heel belangrijk, wat bij het cnv blijkbaar niet meer kan.
Ik denk dat ik morgen mijn lidmaatschap maar opzeg en die van mijn vrouw ook en ga mijn kennissen die ik lid heb gemaakt ook hierover inlichten, want dit is te gek voor woorden.

Ik ben christelijk, maar stap dan toch maar over naar de FNV.
Gepost: okt 11 2009 - 10:00
john schreef:
Ik snap niet waarom zoveel reactie's verwijderd worden.
We zijn hier toch niet in de DDR!!
Iedereen mag zijn mening geven toch???

Er staan hier op dit forum ergens een aantal simpele regels. Heel kort betekent dat. Niet schelden, niet vloeken, geen rascisme, je netjes gedragen. De gewone fatsoensnormen eigenlijk.

Er zijn de laatste tijd helaas wat mensen geweest die zich daar niet aan hebben gehouden.

Over het algemeen gaat dat hier wel prima hoor. Je mening geven mag zeker. Ook (of misschien wel juist) als je het niet met de CNV-standpunten eens bent.

Maar volgens mij kan je je mening prima geven, en je toch aan de regels houden.
Totaal aantal berichten: 25 - Pagina's (3): [1] 2 3
tip a friend print pagina