Nieuws van de bonden

Actiedag Sociale Werkvoorziening

CNV Publieke Zaak organiseert 22 maart 2012 een grote actiedag voor de Sociale Werkvoorziening. Op die dag wordt er op het Malieveld in Den Haag geprotesteerd tegen het ingediende wetsontwerp Wet Werken naar Vermogen van staatssecretaris De Krom.

De nieuwe Wet Werken Naar Vermogen betekent wel dat er veel veranderingen plaatsvinden in de bedrijven en dat betekent ook dat de werkgevers niet veel haast maken met de onderhandelingen voor een nieuwe CAO. CNV Publieke Zaak vindt het wetsvoorstel van het kabinet schandalig. Het betekent op termijn een enorm verlies aan werkgelegenheid (van 100.000 werknemers naar 30.000 werknemers). Toegang tot de Sociale Werkvoorziening wordt voor nieuwe werknemers geblokkeerd. Dit betekent voor werknemers met een beperking dat ze niet aan de slag kunnen binnen de SW. CNV Publieke Zaak verwacht niet dat deze werknemers een baan krijgen in het reguliere bedrijfsleven. Het kabinet denkt van wel, maar dat is een sprookje.
De bonden informeren de komende weken de werknemers op verschillende locaties. CNV Publieke Zaak doet hieraan zo veel mogelijk mee. Over de organisatie van de actiedag op 22 maart volgt later meer informatie.

•
  • 0 Commentaren
  •

Sorry, de commentaar mogelijkheid is op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een inlogsysteem voor leden. Je kunt wel altijd reageren via Facebook of Twitter .

« februari 2012»
Z M D W D V Z