Nieuws van de bonden

02.03.2012

Cao Vopak tankopslag: acties dreigen

Vakbonden CNV Vakmensen en FNV Bondgenoten hebben in de nacht van 1 op 2 maart het cao-overleg opgeschort tot dinsdag 6 maart. Na vijf overlegrondes, waarvan de laatste een marathon zitting was van 18 uur, is er totaal geen uitzicht op een onderhandelingsresultaat voor de concerncao Vopak tankopslag.

"We hebben Vopak nog even de tijd gegeven om zich te beraden op de door de vakbonden gestelde eisen," zegt Albert van Damme van CNV Vakmensen. "Als het bedrijf aanstaande dinsdag niet ingaat op de eisen dan kunnen de bonden niets anders dan concluderen dat zij alles hebben geprobeerd en uitonderhandeld zijn." CNV Vakmensen en FNV Bondgenoten gaan dan met de achterban overleggen over de te nemen stappen om Vopak toch zover te krijgen dat zij met de vakbonden een nieuwe cao afspreken.

Speerpunten in het cao-overleg zijn naast de lonen, de verdere harmonisatie van de cao, AOW-reparatie, een eenmalige uitkering, ARBO-zaken, afspraken over de flexwet en een betere reiskostenregeling. Hiernaast wil Vopak de premievrije pensioenen langzaam afbouwen door jaarlijks het personeel een 0,25 procent premie te gaan laten betalen.

Dinsdag 6 maart heeft Vopak dus de laatste kans om met de vakbonden tot een resultaat te komen. De cao van Vopak geldt voor 620 werknemers.

• 0 Commentaren

Jouw commentaar

Stuur me bericht bij nieuw commentaar

« maart 2012»