Nieuws van de bonden

22 maart: actiedag Sociale Werkvoorziening

De gezamenlijke bonden (waaronder CNV Publieke Zaak) houden donderdag 22 maart op het Malieveld in Den Haag een grote manifestatie tegen het wetsvoorstel Wet Werken naar Vermogen (WWVM) van staatssecretaris De Krom. Dit wetsvoorstel heeft onder andere enorme gevolgen voor de werknemers in de sector Sociale Werkvoorziening (SW).

Als het wetsvoorstel wordt aangenomen, zal het aantal plekken in de Sociale Werkvoorziening sterk afnemen (van de 100.000 blijven er maar 30.000 over). Bovendien is er minder geld voor begeleiding van mensen naar een reguliere baan. Toegang tot de Sociale Werkvoorziening wordt voor nieuwe werknemers geblokkeerd. Dit betekent voor werknemers met een beperking dat ze niet aan de slag kunnen binnen de SW. CNV Publieke Zaak verwacht niet dat deze werknemers een baan krijgen in het reguliere bedrijfsleven. CNV Publieke Zaak roept de politiek op de Sociale Werkvoorziening op een sociale en doordachte manier te hervormen, zodat de doelstelling werken naar vermogen daadwerkelijk wordt gerealiseerd.

Actiedag

Daarom komen de werknemers in de SW op donderdag 22 maart op het Mailieveld in Den Haag in actie. Naar verwachting zullen 10.000 mensen uit de sector Sociale Werkvoorziening en werknemers die solidair zijn met de SW naar het Malieveld in Den Haag komen. Het programma begint om 12.00 en eindigt om 14.00 uur. Voorzitter Jaap Smit van vakcentrale CNV spreekt omstreeks 12.30 uur en zal in zijn speech uitleggen waarom het CNV het ingediende wetsvoorstel van De Krom afwijst. Veel SW-bedrijven gaan plat. Vanuit het hele land rijden bussen richting Den Haag. Leden van CNV Publieke Zaak kunnen zich in de bussen inschrijven als staker.

CNV Publieke Zaak is gestart met een petitie voor behoud van de Sociale Werkvoorziening. Onderteken de petitie!

•
  • 0 Commentaren
  •

Sorry, de commentaar mogelijkheid is op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een inlogsysteem voor leden. Je kunt wel altijd reageren via Facebook of Twitter .

« maart 2012»
Z M D W D V Z