Bijeenkomst werkzoekende 50 plussers

Inspiratiemiddag 23 oktober met John de Wolf

Zoek je werk en ben je 50 plusser? Geen gemakkelijke klus! Het is soms moeilijk om de motivatie en het vertrouwen te vinden om verder te gaan met solliciteren. Je kunt daarom vast wel wat inspiratie, informatie en/of hulp gebruiken.

Op 23 oktober organiseert het CNV een inspirerende middag voor werkzoekende 50 plussers. Speciaal voor jou! Om inspiratie op te doen en om je verder op weg te helpen in je zoektocht naar werk. Met onder anderen oud-voetballer, trainer en ambassadeur ouderenwerkloosheid John de Wolf. John zal deze middag in gesprek gaan met de voorzitter van het CNV, Maurice Limmen, over het zoeken naar werk als 50 plusser.

Er zijn deze middag juristen van het CNV en vertegenwoordigers van het UWV voor vragen over werk en uitkering.  Ook zijn er p&o’ers van verschillende organisaties aanwezig om vragen te beantwoorden over solliciteren als 50 plusser. En op de markt vind je informatie die voor jou relevant kan zijn als werkzoekende 50 plusser en je kunt op deze middag een foto laten maken voor je LinkedInprofiel.

Op deze middag kun je deelnemen aan één van de volgende workshops:

- Verhoog je gunfactor
Welke eerste indruk maak jij op anderen? Hoe kom je over? Heb jij de gunfactor? Samen met de andere deelnemers aan deze actieve workshop leer je welke indruk je maakt en hoe je die kunt beïnvloeden. Je maakt je netwerk effectief als je je bewust bent en gebruik maakt van je eigen gunfactor. Maak het verschil en bepaal je eigen gunfactor!

- Solliciteren 2.0: Solliciteren kan beter, leuker en efficiënter
 Stap af van de gebruikelijke manier van solliciteren en vergoot je kansen. Solliciteren 2.0 staat voor interactie met de werkgever, evenwicht in gesprek en succesvol afronden. In deze workshop wordt uitgelegd hoe je meer controle kunt krijgen over het sollicitatieproces en waar je je kansen kunt vergroten.

- De kracht van ervaring
Een praktische workshop voor 50 plus waarbij je goed de spiegel voorgehouden wordt om bewust, met zelfvertrouwen en een gedegen actieplan aan de slag te kunnen. Uitgangspunt is dat je de Wereld niet kunt veranderen, maar wel hoe jij er mee omgaat. Je krijgt handvatten om nieuwe vaardigheden te leren. Vaardigheden die je helpen zelf anders om te leren gaan met hindernissen, lastige situaties en tot persoonlijk succes te komen.

- Ondernemen, het andere alternatief
De workshop "Ondernemerschap, het andere alternatief" is speciaal ontwikkeld voor personen die overwegen om voor zichzelf te beginnen. Tijdens deze presentatie worden de voor- en nadelen van een eigen bedrijf genoemd. Dan volgt een korte oefening om te zien of ondernemerschap ook voor jou het andere alternatief is.. Ter afsluiting krijg je een aantal tips & tricks mee voor verdere oriëntatie en voorbereiding op de start. "In korte tijd leer je iets over ondernemen, maar ook over jezelf" (bron: een oud-deelnemer)..

- Werk vinden via LinkedIn-hoe doe je dat?
Leer hoe je slim gebruik maakt van LinkedIn om nieuw werk te vinden! Waarom werkt LinkedIn zo goed? Hoe moet je profiel eruit zien? En hoe zorg je dat je opvalt bij de juiste mensen? Waarin is LinkedIn anders dan een cv? Leer het in deze presentatie vol handige tips & tricks!

Waar:                 Utrecht, het Muntgebouw
Wanneer:            23 oktober 2017 van 13.00 tot 18.00 uur
Voor wie:            Werkzoekende CNV-leden van 50 plus
Kosten:               Gratis voor CNV-leden. Werkzoekende introducees van 50 plus welkom!

Aanmeldformulier 50 plus bijeenkomst 23 oktober 2017

Vul hier je gegevens in

We blijven ons inzetten voor meer zekerheid en fatsoenlijk loon

Het zal niemand ontgaan zijn. Na maanden van intensieve besprekingen tussen vakbonden en werkgevers om oplossingen te...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline