‘Alle zeilen bijzetten om massawerkloosheid te voorkomen’

26-03-2020

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

‘Zeer schokkende cijfers. Het is vanaf nu alle hens aan dek om massawerkloosheid te voorkomen.’ Dat is de reactie van het CNV op de vanmorgen gepubliceerde CPB-cijfers. Uit de CPB-cijfers blijkt dat de economie flink krimpt als gevolg van de Corona-crisis. In het zwartste scenario is sprake van 7,7% krimp.

Flexwerkers
Piet Fortuin, CNV-voorzitter: ‘De groep die nu als eerste op straat staat zijn flexkrachten. Al jaren is deze groep een zorgenpunt van het CNV. Nederland telt twee miljoen mensen met een onzeker contract. In tijden van economische voorspoed hebben flexwerkers het al moeilijk en leven zij vaak op de armoedegrens. We vragen het kabinet om alles op alles te zetten om flexwerkers zoveel mogelijk zekerheid te geven. Een adequate regeling voor flexwerkers is de hoogste prioriteit van het CNV bij de uitwerking van het Corona-noodpakket.’