CNV: Minister Koolmees, schep duidelijkheid over compensatie slapende dienstverbanden

08-02-2019

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het CNV roept minister Koolmees op om duidelijkheid te verschaffen over de compensatieregeling voor ‘slapende dienstverbanden’. Werkgevers kunnen aanspraak maken op deze regeling als zij werknemers na twee jaar ziekte een transitievergoeding moeten betalen. Veel werkgevers betalen deze vergoeding echter niet en houden hun werknemers in een ‘slapend dienstverband’. Het CNV wil een einde maken aan deze slapende dienstverbanden en roept daarom op tot duidelijkheid over de compensatieregeling.

‘Minister Koolmees moet de criteria voor de compensatieregeling, samen met UVW, helder communiceren. Zodat er geen enkel excuus voor werkgevers meer is om de transitievergoeding niet te betalen,’ aldus Arend van Wijngaarden, CNV-voorzitter.

‘Werkgevers moeten hun medewerkers de transitievergoeding dan ook daadwerkelijk betalen. Zodat zieke werknemers, die door ziekte soms in schrijnende situaties verkeren, de vergoeding krijgen waar ze recht op hebben.’

Het CNV vindt het positief dat de oplossing voor slapende dienstverbanden klaarligt. Nu moet minister Koolmees ook de laatste drempel weghalen en de impasse definitief doorbreken.