CNV Onderwijs roept leden PO en VO op in januari twee dagen te staken

28-11-2019

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

‘Meer structureel geld voor de salarissen van al het onderwijspersoneel, aanpakken van de personeelstekorten, extra handen in de klas, minder lestijd en meer voorbereidings- en ontwikkeltijd. De uitslag van de peiling onder onze leden is overduidelijk: zij willen actie blijven voeren voor structurele investeringen in het onderwijs.’

Optrekken met bonden

Dat zegt Jan de Vries, waarnemend voorzitter van CNV Onderwijs, naar aanleiding van de enquête PO en VO die door 5.000 leden is ingevuld. ‘Daarom gaan we twee dagen staken op donderdag 30 en vrijdag 31 januari 2020. Onze leden geven massaal aan het belangrijk te vinden samen op te trekken met de andere onderwijsbonden. Door gelijktijdig met hen te staken, is het makkelijker om als team de stakingsdagen in te vullen, mochten zij daarvoor willen kiezen. Zo staan we samen sterk met een duidelijke boodschap aan de politiek: structureel investeren is noodzakelijk voor goed onderwijs aan onze kinderen en is in het belang van de hele samenleving.’

Een structurele investering werkt pas later door, beseft De Vries, maar ‘de problemen van vandaag vragen acute oplossingen. Deze problemen zullen wij in gesprekken met het kabinet, gemeenten en schoolbesturen blijven agenderen.’