Informatiepunt Wajong gelanceerd

08-01-2021

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Iedereen met een vraag over de verandering in de Wajong kan nu terecht bij het Informatiepunt Wajong van Ieder(in). Medewerkers van het Informatiepunt Wajong beantwoorden al sinds oktober 2020 vragen over de veranderingen in de Wajong en geven advies op maat.

Wat zijn de gevolgen als ik overstap naar de Wajong 2010? Kan ik studeren met een Wajong 2015? Geldt er ook een garantiebedrag voor ZZP’ers? De Wajong is sinds 1 januari 2021 op een aantal punten veranderd. Deze verandering heet ‘de vereenvoudiging van de Wajong’, maar toch blijft de Wajong nog steeds behoorlijk ingewikkeld.

Onafhankelijk
Het informatiepunt is een initiatief van Ieder(in). Ieder(in) is een onafhankelijke belangenbehartiger en kan mensen helpen zonder een ander belang, dan het belang van de Wajonger zelf. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ondersteunt het informatiepunt met informatie en subsidie.

Informatiepunt Wajong
Op wiewatwajong.nl of informatiepuntwajong.nl staan al veel vragen en antwoorden. Daarnaast zijn medewerkers van het informatiepunt zowel telefonisch op werkdagen als per email bereikbaar: wajong@iederin.nl of 085 400 70 22.