Klimaatconferentie

17-07-2019

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het klimaat op aarde verandert mede door menselijk handelen. De aarde warmt op. Eén van de primaire oorzaken van de stijgende temperatuur en dus van de klimaatverandering is de stijgende uitstoot van CO2.

Om de CO2-uitstoot terug te dringen hebben de leiders van 195 landen in 2015 doelstellingen afgesproken en vastgelegd tijdens de internationale klimaattop in Parijs. Rentmeesterschap is een belangrijke waarde in het christelijk-sociaal denken. Het CNV vindt daarom een overgang naar een duurzame toekomst en het halen van de klimaatdoelstellingen van Parijs van groot belang en ondersteunt deze volledig. Maar hoe gaan we dat realiseren zonder dat te veel mensen hun baan verliezen of dat de kosten vooral bij de burgers komen te liggen? Hoe hebben wij als vakbeweging het klimaatbeleid en het halen van de Parijsdoelstellingen kunnen beïnvloeden?

Op 11 september organiseert het CNV bijeenkomst over het klimaat en de rol van het CNV. U kunt uw mening laten horen! Sprekers zijn o.a.: Ed Nijpels (voorzitter Klimaat Beraad), Gideon Simmelink (voorzitter ondernemingsraad ExxonMobil) en Willem Jelle Berg (lid DB CNV en namens het CNV betrokken bij de klimaatonderhandelingen).

De bijeenkomst is op het kantoor van het CNV: Tiberdreef 4, 3561 GG Utrecht. Onderstaand treft u het programma aan. Deelname aan de bijeenkomst is gratis. Het aantal plaatsen is beperkt. U kunt zich aanmelden via vc-bestuurssecretariaat@cnv.nl. Gelieve dit te doen vòòr 4 september 2019. U ontvangt uiterlijk 9 september een bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Willem Jelle Berg
Dagelijks bestuur CNV Vakcentrale

Programma ledenbijeenkomst