Najaarsbijeenkomsten 2019

24-07-2019

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

In oktober en november van 2019 zal de SAR-werkgroep weer in 15 plaatsen, verspreid over het hele land, bijeenkomsten houden voor senioren van het CNV.

Op deze middagbijeenkomsten komen drie onderdelen aan de orde. In het eerste onderdeel wordt door belastingdeskundigen ingegaan op de koopkrachtontwikkeling van de senioren en op het invullen van het belastingformulier voor het jaar 2019. In een krantenartikel in Trouw (voorjaar 2019) staat dat de vier grote pensioenfondsen ABP (ambtenaren), PME (metalektro), PMT (metaal) en PZFW(zorg) alarm slaan omdat een korting op de pensioenen onvermijdelijk lijkt en dat er voorlopig geen pensioenindexatie in zicht is.

In gesprek met een bezoldigde CNV-bestuurder kunnen de aanwezigen allerhande vragen stellen over zaken die senioren aangaan. In het laatste onderdeel ten slotte zullen notarissen bespreken hoe het beste een testament opgesteld kan worden. Een goed testament kan immers, naast geld besparen, ook veel familieleed voorkomen. Veel senioren denken dat de afwikkeling van een erfenis in Nederland goed geregeld is. Juist door de diverse wetswijzigingen in de afgelopen jaren is het echter vaak onduidelijk hoe het erfrecht nu eigenlijk geregeld is. Gedurende één uur zal een notaris ingaan op de belangrijkste zaken, zoals o.a. de betaling van de erfbelasting bij overlijden van een van de partners, het bij leven vastleggen van een volmacht in een levenstestament voor het geval dat een van de partners wilsonbekwaam wordt en het opstellen van een uitsluitingsclausule. Vooral in een tijd van teruggang in koopkracht van de senioren en toename van de kosten van de zorg is een juist vermogensbeheer voor senioren van het grootste belang.

Op deze dagen ontmoet u andere CNV senioren leden uit de regio, en kunt u (in onze enquête) uw mening geven over diverse onderwerpen die senioren betreffen.

Met uw persoonlijke vragen kunt u het beste terecht bij de collega´s van CNV Info via telefoonnummer 030-751 1002.

De bijeenkomsten zijn gratis voor CNV leden, u kunt zich HIER AANMELDEN