Reactie CNV op persconferentie: extra steunmaatregelen noodzakelijk

13-10-2020

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het kabinet moet nu extra steunmaatregelen treffen voor zwaar getroffen sectoren. Dat is de reactie van het CNV op de persconferentie van vanavond. Het in september afgesloten steunpakket is inmiddels achterhaald in deze nieuwe werkelijkheid.

'Tienduizenden extra mensen lopen het risico om hun baan te verliezen. De situatie is uitzichtloos en schrijnend voor steeds meer Nederlanders,' aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

'Met name de horeca- en evenementensector en het OV worden nog harder getroffen dan verwacht. Onze inzet is dat het kabinet snel extra geld vrijmaakt om de salarissen van werknemers in deze sectoren langer te kunnen doorbetalen,' stelt Fortuin.

Het CNV roept daarnaast heel Nederland op om zich aan de maatregelen te houden. Fortuin: 'Het moet nu echt afgelopen zijn met de Hollandse laisse faire-mentaliteit. Het is nu alle hens aan dek. Hoe strikter we ons nu aan deze maatregelen houden, hoe sneller we de lijn naar boven weer vinden. Dus hop: mondkapje op, 1,5 meter afstand houden en zoveel mogelijk thuiswerken.'