Reactie CNV op uitbreiding steunpakket

27-10-2020

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Reactie CNV op uitbreiding steunpakket:

‘Geen verdere afbouw steunpakket gewenst’

We zijn redelijk tevreden over de uitbreiding van het steunpakket. Dat is de reactie van het CNV op de zojuist verschenen kabinetsbrief.

Werk-naar-werk begeleiding, waar het CNV al langer op hamert, is in de uitbreiding van dit pakket goed geregeld. Fijn dat het kabinet gehoor geeft aan de eerdere oproep van het CNV hiervoor.

‘Cruciaal is echter dat de huidige maatregelen niet verder worden afgebouwd. Met de tweede coronagolf, en de daarbij behorende nieuwe maatregelen is er ook een nieuwe werkelijkheid ontstaan. Daar hoort voorlopig geen afbouw bij. We roepen het kabinet op om de steun zo lang mogelijk door te laten lopen. Om een hausse aan werklozen te voorkomen,’ stelt Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

Het CNV is daarnaast ontevreden over het gebrek aan maatwerkoplossingen voor mensen die nu tussen wal en schip vallen. Fortuin: ‘De groep die nu geen of beperkt ww-rechten heeft opgebouwd, heeft momenteel het nakijken. Voor die groep bepleiten wij een extra regeling.’