Teken de petitie: Bezuinig niet op de scholing van werkenden!

16-02-2017

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Ondanks massale tegenstand wil het kabinet nog steeds ruim honderd miljoen euro bezuinigen op de scholing van werkenden door de scholingsaftrek af te schaffen. "Het afschaffen van de scholingsaftrek raakt werkenden met een middeninkomen onevenredig hard. We zijn dan ook fel tegen deze bezuiniging. Juist nu de aard van werk steeds sneller verandert, is scholing hard nodig", aldus CNV-voorzitter Maurice Limmen, die daarom iedereen oproept deze petitie te ondertekenen. De petitie wordt 21 februari aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer.

De scholingsaftrek is een regeling waarmee werkenden belastingaftrek krijgen voor kosten die zij maken voor hun opleiding en ontwikkeling. Minister Bussemaker van onderwijs kondigde vorig jaar aan fors te willen bezuinigen op het budget voor scholing van werkenden, door de scholingsaftrek af te schaffen. Na een gezamenlijke oproep van werkgevers, werknemers, opleidingscentra en veel tegenstand uit de Tweede Kamer trok de minister haar wetsvoorstel om de scholingsaftrek af te schaffen voorlopig in. De bezuiniging van 106 miljoen euro die daarmee gepaard gaat, is echter nog niet uit beeld. Limmen: "Die enorme bezuiniging moet natuurlijk zo snel mogelijk alsnog van tafel, laat iedereen daarom tekenen!"