Uitleg stemprocedure CNV

07-06-2019

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het CNV houdt een ledenraadpleging over het pensioenakkoord. Alle CNV-leden kunnen hun stem uitbrengen. Hieronder vindt u alle informatie over de stemprocedure.

De procedure verloopt als volgt:

Bent u lid van CNV Vakmensen?
U kunt vanaf maandag 10 juni uw stem uitbrengen via de website van CNV Vakmensen. U ontvangt hier ook nog een mail over.

Bent u lid van CNV Connectief (CNV Onderwijs, CNV Overheid, CNV Publieke Diensten en CNV Zorg & Welzijn)?
U ontvangt op maandag 10 juni een mail met een persoonlijke link. Via die link kunt u uw stem uitbrengen. Leden van CNV Connectief die geen e-mail hebben ontvangen, kunnen hun gegevens (naam, relatienummer, e-mailadres en hun stem op het pensioenakkoord) sturen naar cnvinfo@cnv.nl. CNV Info zal vervolgens de mail doorzenden naar de betreffende afdeling binnen CNV Connectief. CNV-leden waarvan geen e-mailadres bij ons bekend is ontvangen een brief per post met daarin informatie over de route van de stemprocedure.

Bent u lid van CNV Kostersbond?
U ontvangt op korte termijn een bericht over de stemming en hoe u uw stem kunt uitbrengen.

Ben je lid van CNV Jongeren?
Je ontvangt op dinsdag 11 juni een mail met de vraag of je voor of tegen het akkoord bent. Je kunt jouw stem via deze mailing uitbrengen.

Voor alle bonden geldt: stemmen is mogelijk tot vrijdag 14 juni, 23.59 uur.

Informatie principeakkoord
Een korte samenvatting van het principeakkoord vindt u hier of in de uitleg van onze pensioendeskundige in dit filmpje. Onderaan dit artikel vindt u ook het volledige SER advies, de publieksversie van het SER advies en de brief van minister Koolmees.

Meer informatie vindt u ook in onze Q&A.

Ledenbijeenkomsten
Het CNV gaat over dit principeakkoord deze week in gesprek met u. U kunt zich hier aanmelden voor één van de volgende bijeenkomsten:

• Drachten, dinsdag 11 juni, vanaf 19:00 uur Van der Valk-hotel
  • Utrecht, woensdag 12 juni, vanaf 19:00 uur CNV-kantoor Utrecht (Tiberdreef 4)
  • Urmond woensdag 12 juni vanaf 19:30 uur in hotel Van der Valk (Mauritslaan 65)
  • Dordrecht, donderdag 13 juni vanaf 19:00 uur Van der Valk-hotel (Laan Van Europa 1600)
  • Wierden, donderdag 13 juni, vanaf 19:00 uur in Zalencentrum Het Anker (Wilhelminastraat 28)
  • Eindhoven, vrijdag 14 juni, vanaf 19:00 uur Van der Valk-hotel (Aalsterweg 322)

Deze bijeenkomsten zijn voor CNV-leden en partners van alle CNV-bonden. Aanmelden kan op de site van uw bond, maar is niet nodig vanwege korte termijn.

>>>

Vervolg
Het Algemeen Bestuur van het CNV neemt, op basis van de ledenraadpleging, een definitief besluit over het pensioenakkoord. U wordt hier zo spoedig mogelijk verder over geïnformeerd.

Vragen?
Mocht u problemen ondervinden bij het stemmen, dan zijn wij maandag 10 juni het beste per mail bereikbaar. Vanaf dinsdag 11 juni zijn wij vanaf 8.00 uur ook telefonisch bereikbaar op 030 7511001.