Verlenging van de aangiftetermijn belastingen 2019

19-08-2020

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Dit jaar heeft CNV Belastingservice door de coronacrisis op alternatieve wijze hulp geboden bij het invullen van de aangifte inkomstenbelasting 2019. Onze belastinginvullers hebben voor duizenden CNV-leden en niet-leden vóór 1 september de aangifte alsnog in kunnen dienen. We zijn onze vrijwilligers zeer dankbaar, ze hebben geweldig werk verricht!

Maar ondanks het aanschrijven van alle leden die zich voor een zitting in maart hadden opgegeven is er nog een groep die niets van zich heeft laten horen, en dat baart ons zorgen. Daarom hebben we de Belastingdienst verzocht verlenging van de aangiftetermijn te geven, en dat is toegestaan onder de volgende voorwaarden:

Verlengen van de aangiftetermijn
U heeft begin dit jaar een machtigingscodebrief ontvangen om uw aangifte door CNV Belastingservice te laten verzorgen. Voor de groep die deze code heeft ontvangen, verlengt de belastingdienst de aangiftetermijn tot 1 januari 2021. Met het verlengen van de aangifteperiode wil de Belastingdienst u meer tijd geven om de aangifte te laten verzorgen.

Inleverdatum aanvraag toeslagen 2019
Heeft u over 2019 recht op huurtoeslag, zorgtoeslag en/of kindgebonden budget? En is dit nog niet aangevraagd omdat u wilde wachten tot u geholpen werd met de belastingaangifte? Ook hiervoor geldt dat de periode is verlengd van 1 september 2020 tot 1 januari 2021. Let op: ook deze verlenging is alleen van toepassing op burgers die eerder dit jaar een machtigingscodebrief hebben ontvangen.

Alsnog onze hulp nodig? CNV Belastingservice helpt u hierbij, bel 030 - 751 1050 of klik hier.