De zaak: Badkamer niet geleverd
Mario kocht een badkamer bij de Badkamerspecialist. Het aankoopbedrag van € 6.550,- heeft hij gelijk betaald. De badkamer zou binnen 1 maand geleverd én gemonteerd worden. Maar Mario ontving zijn badkamer niet. Ondanks herhaaldelijke telefoontjes, e-mails en bezoekjes aan de winkel. Nu wil Mario afzien van de koop.
Hoe CNV Rechtshulp hulp biedt
Gelukkig is Mario lid van CNV en heeft hij een CNV Rechtshulpverzekering. De jurist adviseert hem om eerst de Badkamerspecialist schriftelijk in gebreke te stellen voor een goede dossieropbouw. Dit wordt direct gedaan. De jurist ontvangt van Mario alle relevante stukken en eerdere correspondentie om de juridische kans van slagen te beoordelen. Het ziet er positief uit. Dus er wordt een Plan van Aanpak opgesteld.
De uitkomst
Het blijft stil aan de kant van de Badkamerspecialist. Omdat beloftes niet worden nagekomen, kan de jurist de koopovereenkomst ontbinden. De tegenpartij wordt ingelicht, maar zegt de badkamer alsnog te willen leveren. Mario geeft direct aan geen vertrouwen meer te hebben in de Badkamerspecialist en wil van de koop af. De jurist laat de tegenpartij weten dat de verzekerde het aankoopbedrag terug wil, maar de Badkamerspecialist wil daar niet aan voldoen. Daarom stuurt de jurist een dagvaarding naar de tegenpartij. Daar schrikt de Badkamerspecialist van en besluit alsnog het bedrag terug te betalen.