Arbeidsvoorwaardennota 2020

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

In de Arbeidsvoorwaardennota 2020 zijn de CNV-voorstellen te vinden die worden meegenomen naar cao-onderhandelingen.

Eigenlijk zou diversiteit helemaal geen thema moeten zijn. Zou het de normaalste zaak van de wereld moeten zijn dat de werkvloer bestaat uit mensen van allerlei pluimage: mannen, vrouwen, mensen met verschillende huidskleur, seksuele voorkeur, en collega’s met een handicap.

Helaas is de werkelijkheid anders. Nederland loopt hopeloos achter: de doorstroom van vrouwen naar topposities gaat niet snel genoeg. Om die reden is het CNV één van de ondertekenaars van het SER-advies Diversiteit aan de Top: een quotum dat bedrijven verplicht om minstens 30% van hun bestuursfuncties aan vrouwen toe te kennen.

Mensen met een migratieachtergrond staan ook nog te vaak aan de kant; vooral jongeren moeten meer brieven schrijven om op sollicitatiegesprek te mogen komen, zo blijkt uit onderzoek. Nog dramatischer is de positie van mensen met een arbeidsbeperking. De Participatiewet, bedoeld om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen, is totaal mislukt. Nederland krijgt van de VN zelfs een onvoldoende voor de positie van mensen met een beperking. Onacceptabel in een welvarend land als Nederland.

Lees meer in deze glossy "Diversiteit: In de schijnwerpers van het CNV"

CNV pleit voor 30-urige werkweek

Een verkorte werkweek met behoud van het huidige salaris zorgt voor meer balans in werk-privé situatie.

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline