Dossier WW-dagloonbesluit

CNV trekt de kar om WW voor flexwerkers en herintreders te verbeteren

Door veranderingen in de wet valt de WW voor flexwerkers, starters en herintreders een stuk lager uit. Het CNV heeft dit probleem in lagere wetgeving ontdekt en meteen aangekaart bij de toenmalige Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Minister Asscher.

Op 2 september 2015 stelden leden van de Tweede Kamer vragen aan de minister naar aanleiding van de brief van het CNV. Eind november 2015 kondigde minister Asscher reparaties aan. Op 7 maart 2016 kwam de minister met reparatiemaatregelen en een compensatie voor een deel van de gedupeerden

In een brief aan de Tweede Kamer en de minister op 25 oktober 2016 riepen CNV, FNV en VCP op alle gedupeerden te compenseren voor de te lage WW-uitkering die ze hebben gekregen door het WW-dagloonbesluit. Op 26 oktober 2016 kondigde de minister aan de groep van 15 duizend gedupeerden te compenseren. Met ingang van 1 december 2016 is het dagloonbesluit aangepast. WW-gerechtigden die een lage uitkering hebben ontvangen worden vanaf 1 april 2017 gecompenseerd. Het UWV voert de dagloonreparatie uit.

De inzet van het CNV de afgelopen tijd op WW-dagloonbesluit:

Een tijd van verbinding, ook op de arbeidsmarkt

De decembermaand is een tijd van verbinding. Met familie, vrienden, buren of collega’s op het werk. En ook een tijd om...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline