CNV blij met intrekken Kamerbrief over 45 dienstjaren

Het CNV is blij dat minister Koolmees zijn omstreden Kamerbrief over het onderwerp ‘pensioen na 45 jaar’ weer heeft ingetrokken, onder druk van CNV en FNV. Gisteren verscheen – per abuis – een Kamerbrief van minister Koolmees, waarin hij aangaf een streep te zetten door het plan om mensen na 45 jaar werken met pensioen te laten gaan.

Inslag als een bom

‘Deze brief sloeg gisteren in als een bom. De minister liet hiermee honderdduizenden mensen met een zwaar beroep in de kou staan. Onder druk van CNV en FNV heeft de minister deze brief weer ingetrokken. Fijn dat de minister deze keuze heeft gemaakt. En met ons wil zoeken naar een goede oplossing voor mensen met een zwaar beroep,’ aldus Patrick Fey, vicevoorzitter en pensioenonderhandelaar van het CNV.

Patrick Fey - vicevoorzitter en pensioenonderhandelaar van het CNV.

Eerder stoppen met werk

Het CNV maakt zich er sterk voor dat mensen met een zwaar beroep eerder kunnen stoppen met werken. In het pensioenakkoord van juni 2019, afgesloten door de sociale partners, en ondertekend door de minister, is er afgesproken om onderzoek te doen naar de mogelijkheid om na 45 jaar werken met pensioen te gaan. Het CNV zoekt, samen met de minister en de sociale partners, graag verder naar goede oplossingen voor het eerder stoppen met werken bij zware beroepen.