Al het nieuws

Reactie CNV op persconferentie 'Geen andere keus met oplopende besmettingen'

Het kabinet neemt zware, ingrijpende maatregelen om het stuwmeer aan besmettingen in te dammen. We hebben nu geen andere keus door het recordaantal besmettingen. Dat is de reactie van het CNV op de persconferentie van zojuist.

‘We vragen het kabinet wel om ruimschoots over de brug te komen met steunpakketten voor de horeca, cultuur en evenementensector. Anders vallen daar onnodige ontslagen,’ aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

Thuiswerken
Het CNV roept werkend Nederland op om verantwoordelijkheid te nemen. ‘Anderhalve meter afstand houden, hygiëneregels in acht nemen en thuisblijven bij klachten. En: zoveel mogelijk thuiswerken indien mogelijk. De meeste kantoren zijn daar prima op ingericht. Kleine moeite, grote bijdrage aan de zorg. We vragen werkgevers ook om dit zo goed mogelijk te blijven faciliteren.’

Vijf over twaalf
Ook roept het CNV het kabinet op om snel werk te maken van doordacht beleid om deze winter en de komende jaren door te komen. ‘We zien sinds begin oktober al dat het aantal besmettingen toeneemt. Inmiddels is het vijf over twaalf en overstromen de ziekenhuizen. Maak daarnaast ook tempo met de boosterprikken.’