Reactie CNV op persconferentie: ‘Schaal coronasteun voor bedrijven snel op’

Goed dat het kabinet de maatregelen verlengt nu de besmettingen blijven oplopen. In ruil hiervoor moet het kabinet de coronasteun wel opschalen. Tienduizenden mensen raken anders hun baan kwijt.

Dat is de reactie van het CNV op de persconferentie van zojuist.

‘We moeten nog even door de zure appel heen bijten. De besmettingen lopen op, het vaccineren verloopt traag. Dat ook de levering van het Janssen-vaccin nu is uitgesteld, is de zoveelste klap in de vaccinatie-soap. De ic’s dreigen overvol te raken terwijl het zorgpersoneel al een jaar lang op hun tenen loopt. Het kabinet kan nu niet anders dan deze keuze maken,’ aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

Piet Fortuin, CNV-voorzitter

De maatregelen raken een aantal sectoren keihard: de horeca, retail en reisbranche. Fortuin: ‘Voor de horeca zijn de druiven zuur: ook met Koningsdag blijven ze dicht. We roepen het kabinet op om zo snel mogelijk met een nieuw, sectorspecifiek steunpakket te komen om deze sectoren door de crisis te helpen.’