Al het nieuws

‘Zoveelste klap voor horeca en retail-werknemers’

Reactie CNV op lock-down

Het kabinet moet gedupeerde ondernemers en werknemers zoveel mogelijk tegemoet komen in deze lock-down. Uitbreiding steunpakketten is daarom noodzakelijk. Dat is de reactie van het CNV op de nieuwe coronamaatregelen.

‘De klap bij veel bedrijven en werkenden is groot. Opnieuw moeten zij opeens sluiten, net voor het moment dat de kerstomzet zou worden gedraaid. Net als vorig jaar. Dit betekent een zoveelste tegenslag voor kleine bedrijven waardoor banen sneller op de tocht staan. Overheidssteun is dus een no-brainer om onnodige werkloosheid in de horeca- en retailsector te voorkomen,’ aldus Piet Fortuin, CNV-voorzitter.

Het CNV roept het kabinet op om daarnaast een lange termijn visie te formuleren op de coronacrisis. 62% van de CNV-leden is ontevreden over de corona-aanpak van het kabinet, zo peilden we twee weken geleden. Fortuin: ‘Maar na deze klap is dit percentage mogelijk hoger. We moeten leren leven met het virus. Een belangrijk middel hiertoe is het structureel uitbreiden van de zorgcapaciteit. We denken hierin graag mee met het kabinet.’