Meer dan 1600 vrijwilligers actief

Wist je dat een groot deel van de dienstverlening van het CNV wordt verzorgd door vrijwilligers? Ook nemen vrijwilligers een aantal belangrijke maatschappelijke vertegenwoordigingen ‘in de polder’ voor hun rekening.

Voor de vakcentrale zijn meer dan 1600 vrijwilligers actief. Als vrijwilliger sta je met beide benen in de samenleving en heb je direct contact met leden. Door je werkzaamheden verklein je de afstand tussen werkorganisatie en de leden. Je draagt het doel van de organisatie uit en geeft het CNV een gezicht. Hiermee geef je je betrokkenheid bij de christelijke vakbeweging concreet vorm. En heb je veel of weinig tijd: er is altijd wel een klus die bij je past.

Dit kun je onder andere doen als vakcentrale-vrijwilliger:

• Help leden met het invullen van hun belastingpapieren;
  • Begeleid leden die arbeidsongeschikt dreigen te raken in de wirwar van wetten en regels;
  • Help mee met het organiseren van feestelijke activiteiten voor CNV-jubilarissen;
  • Help het belangrijke werk van CNV Internationaal te promoten;
  • Vertegenwoordig het CNV op lokaal of regionaal niveau in bijv. een gemeentelijke adviesraad of sociaal-economisch overlegorgaan;

* Wil je liever aan de slag als vrijwilliger binnen de sector waar je werkzaam bent (geweest)? Informeer dan naar de mogelijkheden bij je eigen CNV-bond.

Kijk in de rechterkolom voor de actuele vacatures bij CNV Vakcentrale.

Meer weten?

Wil je meer informatie over je mogelijkheden om bij de vakcentrale als vrijwilliger aan de slag te gaan? Bel of mail naar:

Jannemarie Vergunst

medewerker Vrijwilligersbeleid