Structuur van het CNV

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het hoogste bestuursorgaan binnen de vereniging CNV is de Algemene Vergadering (AV). De Algemene Vergadering bestaat uit afgevaardigden van de bonden die bij het CNV zijn aangesloten.

De AV kiest de leden van het Bestuur, onder wie de Voorzitter van het CNV.

Het Bestuur van het CNV bestaat uit:

• Piet Fortuin: voorzitter van CNV Vakmensen; voorzitter in het nieuwe bestuur
  • Patrick Fey: voorzitter van CNV Overheid en Publieke Diensten (CNV Connectief); vicevoorzitter in het nieuwe bestuur
  • Jan-Pieter Daems: bestuurslid CNV Vakcentrale
  • Justine Feitsma: voorzitter van CNV Jongeren; bestuurslid in het nieuwe bestuur
  • Johan Slok: secretaris/penningmeester van CNV Vakmensen; bestuurslid in het nieuwe bestuur
  • Anneke Westerlaken: voorzitter van CNV Zorg en Welzijn (CNV Connectief); bestuurslid in het nieuwe bestuur

De AV stelt de strategische documenten van het CNV vast, zoals het Bestuursplan. De Algemene Vergadering keurt daarnaast het jaarverslag, de begroting en de jaarrekening van de Vakcentrale goed. In de regel vergadert de Algemene Vergadering twee keer per jaar.

Het Bestuur bepaalt de hoofdlijnen van het CNV-beleid. Dat gebeurt door het al dan niet goedkeuren van SER-adviezen, aanbevelingen van de Stichting van de Arbeid, e.d. Het Bestuur geeft de koers aan die het CNV moet varen bij interne projecten op het gebied van samenwerking tussen bonden en de Vakcentrale.

CNV pleit voor 30-urige werkweek

Een verkorte werkweek met behoud van het huidige salaris zorgt voor meer balans in werk-privé situatie.

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline