Beschut werk

Met de invoering van de Participatiewet kunnen er geen nieuwe mensen meer instromen in de sociale werkvoorziening. Mensen die niet zonder hulp kunnen werken, zijn aangewezen op de gemeente.

Gemeenten kunnen beschutte werkplekken organiseren voor die mensen die (nog) niet in een reguliere baan kunnen werken en uitsluitend in een beschutte omgeving onder aangepaste omstandigheden mogelijkheden tot arbeidsparticipatie hebben. Uiteindelijk moet dit leiden tot 30 duizend plekken in 2048. Dit jaar moeten er 1600 plekken komen.

Als je denkt dat je in aanmerking komt voor een beschutte werkplek, meld je je bij je gemeente en ga je bij het UWV langs voor een keuring. Zij geven een indicatie. Als er een indicatie volgt, heb je recht op een beschutte werkplek. Als je denkt wel recht te hebben op een beschutte werkplek, maar de gemeente stuurt je niet langs het UWV, dan kun je bezwaar maken.

Machteloos op de vrije markt

Tussen al het mediageweld over de komende verkiezingen stond vorige week een klein onopvallend berichtje in de marges...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline