Te weinig loon

Ontvang je te weinig loon? Waarschuw het CNV!

Meld je aan!

Word lid van het CNV en profiteer van alle voordelen.

Ontvang je te weinig loon? Waarschuw het CNV!

Wanneer je merkt dat het loon niet klopt, dan moet je dit zo snel mogelijk aankaarten bij je werkgever of de salarisadministratie. Ook als je er pas later achterkomt dat je te weinig loon hebt gekregen, kun je van de werkgever eisen dat hij het geld alsnog betaalt. Je moet wel binnen vijf jaar het loon dat je nog tegoed hebt opeisen.

Wanneer je te weinig vakantiegeld hebt ontvangen, moet je dit binnen twee jaar bij je werkgever opeisen. Ook wanneer je niet meer in dienst bent bij de werkgever, is het mogelijk om achterstallig loon of vakantiegeld op te eisen. Wanneer de werkgever jou ‘betaalt’ met iets dat wettelijk gezien geen loon is, kan je binnen zes maanden alsnog geldelijk loon eisen van je werkgever.

Te weinig loon?

CNV-leden die twijfelen of hun loon wel klopt of denken dat ze te weinig betaald gekregen hebben, raden we aan zo snel mogelijk contact op te nemen met het CNV.

Nieuwe ontslagwet is vogelvrijverklaring: iemand ontslaan is makkelijker dan ooit

Vandaag publiceerde Trouw ons opinieartikel over de Wet Arbeidsmarkt in balans. In ons stuk uiten wij onze zorg over het...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline