CNV Vertrouwenspersoon

Laat je begeleiden in jouw ziektetraject

Bekijk de video

Als je langdurig ziek bent, komt er veel op je af. Dingen waar je hoofd misschien helemaal niet naar staat. Dan kun je wel wat hulp gebruiken. Van iemand met verstand van zaken, die je helpt in jouw traject. Als CNV-lid kun je daarom gratis een beroep doen op een vertrouwenspersoon.

Wat CNV Vertrouwenspersonen doen

Vertrouwenspersonen helpen je niet alleen met informatie of advies tijdens je ziekteverlof. Ze gaan ook met je mee naar een UWV-keuring, ter ondersteuning en begeleiding. En helpen je wanneer je gekeurd of herkeurd moet worden voor de WIA of WAO. Zo sta je er niet alleen voor als je ziek of arbeidsongeschikt raakt.

Een vertrouwenspersoon is een ervaren vrijwilliger. Zij zijn door CNV opgeleid om leden bij te staan. Vertrouwenspersonen komen bij je thuis als je dat wilt. Ze nemen de tijd voor je, luisteren, zetten zaken op een rijtje, vullen formulieren in en gaan op verzoek met je mee naar een UWV-keuring. Mocht je wat extra hulp kunnen gebruiken, dan verwijzen zij je door naar een bondsjurist voor juridisch advies en ondersteuning.

CNV - Vertrouwenspersoon

Taken CNV Vertrouwenspersoon op een rijtje:

• Brengt jouw persoonlijke situatie in kaart en weet precies wat er moet gebeuren.
  • Bereidt gesprekken met bijvoorbeeld de bedrijfsarts en het UWV met jou voor.
  • Helpt met het invullen van formulieren van het UWV.
  • Gaat als jij dat wilt mee naar een keuring en bespreekt na afloop of alles goed is verlopen.
  • Verwijst je eventueel naar CNV Info voor contact met een juridisch medewerker.

Wel ondersteuning, geen juridisch advies

Een vertrouwenspersoon is op de hoogte van wet- en regelgeving, maar is geen jurist. Dat betekent dat hij geen juridisch advies geeft. Hij schrijft ook geen bezwaarschriften, dat is een taak voor de jurist van jouw bond, mocht dat nodig zijn. De CNV vertrouwenspersoon begeleidt en adviseert je tijdens het ziekteverlof en het keuringsproces: je blijft zelf altijd de initiatiefnemer en houdt dus zelf ook de regie en verantwoordelijkheid.

Hulp van een vertrouwenspersoon aanvragen

Kun je wel wat hulp en ondersteuning gebruiken in jouw traject? Als lid doe je gratis een beroep op de CNV Vertrouwenspersoon. Bel met CNV Info op 030 751 1001 en plan een afspraak in. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 – 18:00 uur.

Vraag en antwoord

Word lid en sta sterker

Er komt veel op je af als je langdurig ziek raakt. Kun jij wel wat hulp gebruiken in je ziektetraject? Als CNV-lid schakel je gratis een CNV-Vertrouwenspersoon in, die je helpt bij je UWV-keuring of het invullen van WIA-formulieren.

Tijdelijke actie: de eerste 6 maanden voor € 24. Dit is slechts € 4 per maand. Zo gaan we in 2024 samen sterker door.

• gratis begeleiding CNV-Vertrouwenspersoon in ziektetraject
  • deskundige hulp bij het invullen van je belastingaangifte
  • professionele juridische ondersteuning bij arbeidsconflicten
  • altijd persoonlijk advies op vragen over werk en inkomen