De CNV Belastingservice bij jou in de buurt

Hulp bij je aangifte met CNV Belastingservice

Maak een afspraak met CNV Belastingservice bij jou in de buurt

Je kunt je vanaf 13 december weer inschrijven voor een CNV-belastingzitting bij jou in de buurt. Plan hier nu zelf een afspraak en ontvang vervolgens per mail uw afspraakbevestiging, checklist en andere informatie. Lees alles over de CNV-belastingzittingen in de CNV Belastinggids 2017. Vanaf 18 januari 2017 kunt u eventueel ook telefonisch een afspraak maken, mocht het online niet lukken. Op 18 januari staan de telefoonlijnen open tot 20:00 uur.

Voorbereiding op je Aangifte Inkomstenbelasting

Een aantal dingen kun je nu al verzamelen. Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde. Raadpleeg daarom via onze checklist welke gegevens je nu al kunt gaan opvragen of bewaren. Meer weten? Bel 030 - 751 1050.

De mensen die je helpen op de CNV Belastingzittingen zijn deskundige vrijwilligers van het CNV, die goed geschoold zijn. Op de zittingen vullen zij met behulp met je BSN (burgerservicenummer) en je machtigingscode in jouw aanwezigheid je aangifte in, daarna controleer je samen de aangifte.

Tarieven belastingservice 2017

Als tegemoetkoming in de organisatiekosten van de Belastingservice vragen wij een bijdrage per aangifte.

Voor leden:

• Eenpersoonsaangifte - €10
  • Fiscaalpartner-aangifte - € 14 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €3
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag (gratis)

Voor niet-leden:

• Eenpersoonsaangifte - €57
  • Fiscaal Partner-aangifte - €85 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €10
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag - €10

USB-stick

Zodra je gegevens zijn ingevuld, zetten wij die voor je als tekstbestand op een CNV USB-stick, zodat je gegevens via je computer thuis of elders kunt printen en kunt bewaren voor je belastingaangiften de volgende jaren. Hergebruik van een eigen USB-stick kunnen we helaas niet toestaan in verband met virussen.

Nazorg belastingservice

Het kan voorkomen dat de aanslag afwijkt van het bedrag dat tijdens de belastingzitting is berekend. Wij adviseren je bij een voorlopige teruggave het bedrag dat wordt gestort apart te houden totdat je de definitieve aanslag in huis hebt. Het kan voorkomen dat de Belastingdienst je verzoekt de voorlopige teruggave terug te storten (met heffingsrente). De Belastingdienst geeft hiervoor altijd een reden op.

Wanneer je vragen krijgt over uw aangifte van de Belastingdienst of wanneer er een groot verschil zit tussen de voorlopige en definitieve aanslag, adviseren wij je direct contact te zoeken met de medewerkers van CNV Info. Zij plannen voor jou een afspraak in je eigen regio of zorgen ervoor dat CNV Belastingservice zo snel mogelijk contact met je opneemt om (kosteloos) je aangiftegegevens te controleren, je te adviseren en verder te helpen.

Wil je meer weten over het belastingstelsel, dan kunt je ook terecht bij de Belastingdienst: www.belastingdienst.nl of de belastingtelefoon via 0800 – 0543.

N.B. Ondanks dat u de aangifte altijd samen met een deskundige vrijwilliger invult, bent en blijft u altijd zelf verantwoordelijk voor uw eigen aangifte. Aan het invullen van de aangifte kunt u bij het CNV geen rechten ontlenen.

CNV-bestuursleden aanwezig bij belastingzittingen

Bestuursleden van het CNV zullen bij enkele belastingzittingen aanwezig zijn.

CNV-voorzitter Maurice Limmen is 8 maart tussen 13:00 en 16:00 uur aanwezig bij de belastingzitting in Amersfoort.

CNV-bestuurslid Pieter de Vente is op 22 maart vanaf 13:00 uur aanwezig bij de belastingzitting in Amsterdam-Noord en op 23 maart vanaf 19:00 uur op de zitting in Den Haag.

CNV-bestuurslid Arend van Wijngaarden is op 14 maart vanaf 13:00 uur aanwezig bij de belastingzitting in Geldermalsen, op 15 maart vanaf 13:00 bij de belastingzitting in Schoonhoven en 22 maart vanaf 13:00 uur op de zitting in Zeist.

CNV-bestuurslid Willem Jelle Berg is op 16 maart vanaf 19:00 uur aanwezig bij de belastingzitting in Zevenbergen en op 4 april vanaf 19:00 uur op de zitting in Hasselt.

Downloads en links