De CNV Belastingservice bij jou in de buurt

Hulp bij je belastingaangifte en aanvraag toeslagen het hele jaar door

Wanneer heb je Nazorg belastingservice nodig?
Bel of chat met ons over hulp bij je belastingaangiften tot 5 jaar terug. Ook met aanvragen of wijzigen van zorg-, huur en kindgebonden toeslagen kunnen we je helpen. Bel 030 - 751 10 50 of chat met ons via deze site over een te maken afspraak.

Is je aangifte met hulp van CNV Belastingservice al eerder ingevuld en zijn daar nog vragen over? Dan is onze Nazorg-hulp gratis. Ook het regelen van toeslagen doen we voor onze leden gratis.

Het kan voorkomen dat de aanslag namelijk afwijkt van het bedrag dat (tijdens de belastingzitting) is berekend. Wij adviseren je bij een voorlopige teruggave het bedrag dat wordt gestort apart te houden, totdat je de definitieve aanslag in huis hebt. Het kan voorkomen dat de Belastingdienst je verzoekt de voorlopige teruggave terug te storten (met heffingsrente). De Belastingdienst geeft hiervoor altijd een reden op. Ook wanneer er een groot verschil zit tussen de voorlopige en definitieve aanslag, adviseren wij je direct contact te zoeken met de medewerkers van CNV Info.

N.B. Ondanks dat je de aangifte altijd samen met een deskundige vrijwilliger invult, blijf je altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen aangifte. Aan het invullen van de aangifte kun je bij het CNV geen rechten ontlenen.

Belastingzittingen in het voorjaar
In maart en april 2018 zijn er weer op meer dan 80 locaties CNV belastingzittingen. Ook bij jou in de buurt! Je kunt hiervoor vanaf ca. medio januari online ( eventueel ook per telefoon) een afspraak maken. Wij helpen je op de zitting met je IBaangifte en vragen eventueel (nieuwe) Toeslagen voor je aan. Bijna 1000 deskundige, geschoolde vrijwilligers zitten daar dan klaar. Elk jaar helpen we in die twee maanden ongeveer 29.000 mensen met hun aangiften. Check begin januari 2018 onze site waar en wanneer je je afspraak kunt maken.

Tarieven belastingservice 2017
Als tegemoetkoming in de organisatiekosten van de Belastingservice vragen wij een bijdrage per aangifte.

Voor leden:

• Eenpersoonsaangifte - €10
  • Fiscaalpartner-aangifte - € 14 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €3
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag (gratis)

Voor niet-leden:

• Eenpersoonsaangifte - €57
  • Fiscaal Partner-aangifte - €85 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €10
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag - €10

Kosten bij middelen
Als de IB aangiften door het CNV eerder zijn ingevuld is middeling achteraf gratis. Anders betaalt u als lid hiervoor €10 of €14 voor elk jaar waarover gemiddeld moet worden en waarover niet eerder een aangifte door het CNV is behandeld. Niet-leden betalen dan €57 of €85 per te middelen jaar.

Checklist belastingaangifte (pdf)

Belastingnieuws

Chat offline

De chat is momenteel offline