De CNV Belastingservice bij u in de buurt

CNV Belastingservice: hulp bij aangifte het hele jaar door

Heeft u vragen over de fiscale gevolgen van veranderingen in uw leven (denk aan: eerste baan, samenwonen, aan- en/of verkoop woning, huwelijk, geboorte, kinderopvang, scheiding, overlijden etc), moet u uw toeslagen alsnog aanvragen of wijzigen*, alsnog aangifte doen of een VA aanvragen?

Aarzel niet maar neem contact met ons op via telefoonnummer 030 - 751 1050. U kunt ook mailen of chatten (zie voor meer info www.cnv.nl/contact)

* Bij iedere wijziging in uw inkomen dan wel huishouden is het raadzaam uw Toeslagen na te laten kijken dan wel aan te laten passen. Dit doet de Belastingdienst namelijk niet automatisch. U voorkomt hiermee dat u of moet terug betalen of te weinig ontvangt aan toeslagen.

Nazorg
Nadat u aangifte hebt gedaan, krijgt u direct een definitieve aanslag, een voorlopige aanslag of een brief omdat u meer informatie moet overleggen. In de aanslag van de Belastingdienst staat hoeveel belasting u terugkrijgt of moet betalen.
Mocht er een groot verschil zitten tussen genoemd bedrag en wat wij voor u hebben berekend tijdens het invullen van uw IB aangifte of krijgt u vragen van de Belastingdienst, neemt u dan direct (maar altijd binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag danwel de brief) contact met ons op via 030 - 751 1050. Wij zorgen er dan voor dat u snel en kosteloos wordt geholpen. CNV Belastingservice controleert uw aangifte en helpt u - indien nodig - verder.

LET OP: Het kan incidenteel voorkomen dat de aanslag afwijkt van hetgeen tijdens de zitting is berekend. Ons dringende advies is om bij een teruggave de gelden apart te zetten, totdat de definitieve aanslag binnen is. Het kan voorkomen dat u de teruggave moet terugstorten (met heffingsrente). De Belastingdienst geeft daarvoor altijd een reden op.

Checklist aangifte 2017

Belastinggids 2018

Belastingnieuws

Chat offline