CNV Belastingservice

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Hoe zien de CNV Belastingzittingen 2021 eruit?

In 2021 is onze werkwijze afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus. Het goede nieuws: we gaan je sowieso helpen. Hoe, dat verschilt per regio.

Aan het opgeven voor belastinghulp verandert in ieder geval niks. Vanaf 26 januari 2021 kun je een afspraak bij jou in de buurt inplannen. Dat kan online op www.cnv.nl/belastingservice of telefonisch via CNV Info: 030 - 751 1050. Houd gegevens zoals je e-mailadres, rekeningnummer en lidnummer bij de hand. Je ontvangt een bevestiging van deze afspraak, net als een checklist met alle documenten die je vooraf moet verzamelen. De checklist vind je hier.

Hoe gaat een afspraak dan?
Dat weten we nog niet helemaal zeker en verschilt per regio. Sowieso houden we ons aan de regels van het kabinet en RIVM en informeren we je voorafgaand aan je afspraak nog uitgebreid.
Afgelopen jaar hadden we ook al met corona te maken en hielpen we mensen bijvoorbeeld per telefoon, al dan niet met beeldbellen. Ook kon je op sommige plekken je belastingmap afgeven om daarna ingevuld weer op te halen. Wellicht dat in maart, als we weer gaan beginnen met invullen, de regels versoepeld zijn en dat fysieke ontmoetingen toch weer kunnen. Kortom, er zijn genoeg mogelijkheden.

Waarom gebruikmaken van deze service?
Bijvoorbeeld als je regelmatig tegen problemen aanloopt tijdens het invullen van je aangifte. Of als je het gewoon niet ziet zitten om het zelf te doen. (Je niet de enige!) We zijn altijd in de buurt -ook volgend jaar- en bovendien is je aangifte bij ons in vertrouwde handen. Uiteraard blijf je wel altijd zelf verantwoordelijk voor je aangifte. Aan het invullen door het CNV kun je bij ons dus geen rechten ontlenen.

Nazorg is gratis
Nadat je met ons de aangifte hebt gedaan, krijg je een (voorlopige) aanslag van de Belastingdienst waarin staat hoeveel belasting je terugkrijgt of nog moet betalen. Mocht dit flink afwijken van waar je samen met ons op gerekend had, neem je zo snel mogelijk weer contact met ons op. Wij helpen je snel en kosteloos verder.

Zorg- en huurtoeslag
CNV Belastingservice helpt jou als lid ook kosteloos met het aanvragen of wijzigen van je zorg- of huurtoeslag. Dit doen we meestal meteen bij het invullen van je aangifte. Maar als het nodig is kunnen we daarvoor ook een aparte afspraak met je maken.

Hele jaar door
Wist je trouwens dat je je fiscale vragen het hele jaar door kunt stellen aan CNV Belastingservice? Bijvoorbeeld bij grote veranderingen in je leven. Denk aan: eerste baan, samenwonen, aan- of verkoop woning, huwelijk, geboorte, kinderopvang, scheiding, overlijden, enzovoorts.

Afspraak maken?
www.cnv.nl/belastingservice of
030 - 751 1050

Andere fiscale vraag?
www.cnv.nl/contact of

Wat kost onze service?
- Aangifte voor 1 persoon: € 10,- Samen: € 14,-
- Voorlopige aangifte (VA): € 3,-
- CNV USB-stick: € 3,-
- Gratis service voor leden op bijstandsniveau
- Gratis middeling als de aangifte door het CNV is ingevuld
(Voor niet-leden gelden andere tarieven)

Waarvoor kun je geen online afspraak maken?
- Hulp bij een voorlopige aanslag (VA)
- Hulp bij aangifte in geval van overlijden (F-formulier)
- Hulp bij aangifte grensarbeid
- Hulp bij een C- of M- biljet
(Bel hiervoor met CNV Info: 030 - 751 1050)

Goed om te weten!

- Ook voor jongeren met bijbaan loont het om aangifte te doen, wellicht krijg je geld terug.
- Veel aftrekposten (zoals giften, zorguitgaven, kosten nieuw huis) zijn niet vooraf ingevuld.
- Besteed extra aandacht aan het verdeelscherm als je samen aangifte doet, dat kan geld opleveren.

Chat offline

De chat is momenteel offline