Zorgverzekering voor CNV leden

Collectieve zorgverzekering voor CNV-leden

Collectieve zorgverzekering voor CNV-leden

Ieder jaar kun je opnieuw een zorgverzekering uitkiezen. Maar waar let je op bij het uitkiezen van een verzekering? Een hoofdverzekering is verplicht voor iedereen in Nederland die 18 jaar of ouder is.

Wat er wordt vergoed vanuit de hoofdverzekering, beslist de overheid. De dekking van de hoofdverzekering is daardoor bij alle zorgverzekeraars hetzelfde. De voorwaarden van de hoofdverzekering kunnen wel anders zijn. En de prijs verschilt ook. Het vergelijken van verzekeraars is een hele opgave. Want waar moet je op letten. Gaat het alleen om de prijs? Of zijn kwaliteit en service net zo belangrijk?

Het CNV helpt zijn leden bij het maken van deze keuze

De zorgverzekering van CZ komt op basis van prijs en kwaliteit opnieuw als beste naar voren. Op dit moment maken er al ruim 25.000 CNV-leden gebruik van deze verzekering. Dit onderstreept de waardering die onze leden hechten aan de afspraken tussen CNV en CZ.

Korting op de premie van jouw zorgverzekering

Als CNV-lid profiteer je bij CZ van de collectieve CNV korting.

• 8% korting op de hoofdverzekering;
  • 10% korting op het speciaal ontwikkelde CNV Vakbondspakket;
  • !0% korting op het aanvullende TOP pakket.
  • 5% op alle andere aanvullende verzekeringen, zoals de aanvullende verzekering Jongeren en 50+;
  • Speciale CNV-klantvoordelen exclusief voor CNV-leden.

Deze korting geldt niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele gezinsleden.

Overstappen naar CNV Zorgverzekering

Wil je overstappen naar deze CNV verzekering bij CZ? Dan moet je je voor 31 januari 2017  aanmelden. Let op dat je jouw oude zorgverzekering wel tijdig opzegt. Dit moet voor 31 december 2016. CZ kan jou hierbij helpen!

Meld je aan bij CZ!

Zorgtoeslag van de Belastingdienst

Zorgtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van jouw zorgverzekering. Voldoe je aan bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld een inkomenstoets), dan kom je in aanmerking voor Zorgtoeslag. De tegemoetkoming krijg je terug van de Belastingdienst. Begin 2010 heeft het kabinet besloten om de zorgtoeslag vanaf 2011 jaarlijks met enkele euro’s omlaag te brengen. Ook het nieuwe kabinet heeft aangekondigd verder te willen bezuinigen op de zorgtoeslag. Hiervoor zijn op dit moment nog geen concrete maatregelen bekend. Voor meer informatie kun je terecht bij de Belastingdienst, telefoonnummer 0800 0543 of www.toeslagen.nl.

We blijven ons inzetten voor meer zekerheid en fatsoenlijk loon

Het zal niemand ontgaan zijn. Na maanden van intensieve besprekingen tussen vakbonden en werkgevers om oplossingen te...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline