Congresprogramma Toekomst van Werk

Check hier het complete dagprogramma

Lees hier alles over het complete dagprogramma, de aanwezige keynotesprekers en alle geplande activiteiten.

Het programma

Zet je schrap voor een enerverende reis langs het werk van morgen. We starten het congres om 12:00 uur, en serveren daarbij een heerlijke lunch. Om 13:00 uur trapt Maaike Timmerman, doorgewinterd journalist en dagvoorzitter, het programma af met een welkomstwoord. Adjiedj Bakas, topspreker en futuroloog, neemt het stokje om 13:15 uur over en vertelt je alles over de toekomst van werk. Daarna serveren we je interessante expertpanels met arbeidsmarktexperts die reflecteren op de razendsnelle veranderingen op de arbeidsmarkt. Topspreekster Joyce de Ruiter vertelt je in een inspirerend relaas alles over wendbaarheid en continu aanpassingsvermogen. En we sluiten het inhoudelijk programma af met de overhandiging van het manifest ‘Toekomst van Werk’ aan Karien van Gennip, Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). Tot slot sluiten we het congres van 17:00 – 18:00 uur met een borrel. Kortom: een interessant programma, voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van werk.

13.15-13.45 uur: Bakas is topspreker, schrijver van bestsellers en één van de meest gevraagde trendwatchers van Nederland. Dit multitalent neemt je mee op een inspirerende reis langs de toekomst van werk. Met optimisme en een vleugje humor brengt deze visionair zijn visie glashelder over. Een must-see voor iedereen die geïnteresseerd is in de kansen en uitdagingen op het werk van morgen.
Adjiedj Bakas - topspreker en futuroloog
13.50-14.30 uur: Onder leiding van dagvoorzitter en journalist Maaike Timmerman, reflecteert een team van topexperts, waaronder CNV voorzitter Piet Fortuin, op de huidige- en toekomstige arbeidsmarkt. Samen zoeken zij naar antwoorden op vragen als: welke trends beïnvloeden het werk van morgen, welke impact maakt dat op de arbeidsmarkt, wat is de rol van de vakbond in het weer- en wendbaar maken van werkend Nederland en meer.
o.a. met Piet Fortuin - CNV voorzitter
14.30-15.15 uur: De belevingshal staat in het teken van netwerken, leren en inspireren. Schuif aan bij één van de workshops speed daten, praat bij met collega’s uit het vak en laat je inspireren door creatieve VR-sessies, opgezet door kunstenaars uit verschillende disciplines die het concept ‘Toekomst van Werk’ vertalen in prikkelende kunstwerken.
Netwerk, leer en laat je inspireren
15.15.-15.45 uur: Karlien Haak – directeur bij James loopbaan – neemt je aan de hand van persoonlijke ervaringsverhalen mee in de veranderende arbeidsmarkt. Een markt, waarbij werkenden vaker moeten bijsturen in hun eigen loopbaan en waarbij skills/ vaardigheden je ticket zijn naar nieuw werk. Werkenden die, met hulp van CNV, van branche naar branche stapte, vertellen meer over hun reis naar duurzaam werk.
o.a. met Karlien Haak - directeur James loopbaan
15.45-16.15 uur: Joyce de Ruiter is topspreker en auteur van onder andere ‘Niet horen, niet zien, niet zwijgen’. In een inspirerend relaas vertelt zij het publiek over het verlies van haar twee zintuigen, waarmee ze communiceert en zelfstandig functioneert. Ze leeft in een continu veranderproces met de keuze: hoe gaat ik hier mee om? Haar verhaal ademt omgaan met verandering en beroep doen op persoonlijke wendbaarheid. Pure inspiratie, waarin je alles leert over het benutten van kansen.
Joyce de Ruiter - topspreker en auteur
16.15-16.45 uur: Hoe bereiden we werkend Nederland voor op een toekomst die continu verandert? En wat is de rol van de werknemer, werkgever, vakbonden en de overheid in het weer- en wendbaar maken van alle werkenden? Het staat allemaal beschreven in het manifest ‘Toekomst van Werk’ dat we, samen met input van onze leden, ontwikkelden. We overhandigen het manifest, als afsluiting van het inhoudelijke programma, aan Karien van Gennip, Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).
Karien van Gennip - Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW)

Boek je tickets

Boek nu je ticket voor het meest innovatieve arbeidsmarktevent van het jaar. Bereid je voor op een dosis toekomstinspiratie.

• Volg inspirerende lezingen van topsprekers
  • Ontmoet, netwerk en leer in de experience hal
  • Creatieve VR-experiences, ontwikkelt door kunstenaars
  • Een gratis goodybag als dank voor jouw komst