CNV Connectief is op zoek naar een ondernemende Bestuurder Arbeidsvoorwaarden Onderwijs

voor 32-36 in de week

Onze bestuurders Arbeidsvoorwaarden houden zich bezig met de collectieve belangenbehartiging van werkenden in de publieke sector. Dat doen zij door onder andere cao’s en sociale plannen af te spreken en deel te nemen aan lokaal (arbeidvoorwaarden)overleg. Onze bestuurders zijn expert op het gebied van arbeidsvoorwaarden, werken – waar mogelijk – met een kernportefeuille (onderwijs, zorg & welzijn, overheid of publieke diensten), maar zijn breed inzetbaar. Er wordt nauw samengewerkt met beleidsadviseurs en (vrijwillige) actieve leden.

Wie zijn wij?

CNV Connectief is dé vakvereniging van en voor mensen in het onderwijs, zorg & welzijn, bij de overheid en publieke diensten. Wij komen op voor iedereen die werkt, gaat werken, werk zoekt of gewerkt heeft in de publieke sector. Samen met onze ruim 105.000 leden zetten we ons in voor goede arbeidsomstandigheden en -voorwaarden. Dit doen we door afspraken te maken over werk en inkomen (cao, pensioen), door te helpen bij loopbaanontwikkeling en het bieden van rechtsbijstand als het tegenzit.

We zijn relevant als we aansluiten op wat werkenden op de werkvloer nodig hebben en we hen aan ons weten te verbinden. Het versterken van ons relatienetwerk krijgt dus hoge prioriteit en wordt verder uitgebouwd.

CNV Connectief is in beweging. Voor de afdeling Arbeidsvoorwaarden betekent dit dat we ons richten op een vernieuwende manier van het inhoud en vorm geven van het arbeidsvoorwaarden(overleg); de beweging van "klassiek vakbondswerk" naar moderne collectieve belangenbehartiging.

Wie ben jij?

Jij bent een energieke onderhandelaar die met kennis en “natuurlijk overwicht” resultaten weet te bereiken aan een onderhandelingstafel. Je kunt daarbij heel goed de wensen van werkenden en leden koppelen aan de CNV-arbeidsvoorwaardenagenda en deze vertalen in concrete doelen voor de overlegtafel. Daarbij ben je vernieuwend en creatief. Je bouwt en onderhoudt proactief een relatienetwerk met relevante stakeholders als (werkgevers)organisaties, ministeries, collegabonden, et cetera. Je creëert draagvlak voor de standpunten en plannen, en je zorgt ervoor dat jouw achterban en sectorvoorzitter goed zijn geïnformeerd, zowel inhoudelijk als over het proces. De (regionale) pers zie je als instrument om onze doelstellingen, plannen en belangen van CNV Connectief onder de aandacht te brengen bij het publiek in brede zin. Je maakt in je werk actief gebruik van moderne sociale media.

Onze (kader)leden zijn uitermate belangrijk. Zij nemen ook een deel van de uitvoerende taken voor hun rekening. Het versterken van dit netwerk (onder andere adviseurs, vakbondsconsulenten, schoolcontactpersonen), samen met hen standpunten te bepalen, te informeren en te coachen, acties vorm te geven, nieuwe leden te werven en voorlichting te geven over arbeidsvoorwaardelijke zaken behoort tot jouw takenpakket. Je zorgt ervoor dat deze groepen geïnformeerd en betrokken zijn en je ziet het als een uitdaging om met deze (kader)leden samen te werken. Je waardeert de schat aan informatie die zij bezitten en je weet die informatie ook te ontsluiten, door bijvoorbeeld vergaderingen bij te wonen.

Je werkt multidisciplinair met onder andere de trainers-adviseurs, de bestuurders relatie & advies, de afdeling Marketing & Communicatie en de juridisch adviseurs. Je werkt zowel graag zelfstandig als in teamverband en deelt graag jouw kennis en ervaring met collega’s om jezelf en ons aanbod continue te verbeteren en ontwikkelen.

Wat wij zoeken

• Voor deze functie heb je minimaal hbo-werk- en denkniveau. Een afgeronde opleiding Bestuurskunde, Economie, Personeel & Organisatie of Recht is een pre.
  • Je hebt een brede interesse en inzicht in sociale-, financieel-economische, politiek bestuurlijke of zorg- en onderwijskundige aangelegenheden. Je volgt de actualiteit en je hebt een heldere visie op de betekenis van arbeidsvoorwaarden(overleg) vanuit de positie van de vakvereniging.
  • Je bent ondernemend, enthousiast en scherp. Complexe overlegsituaties zie je als een uitdaging. Je bent onafhankelijk, analytisch en strategisch en je weet jouw persoonlijke meerwaarde in het overleg te brengen, en jouw gesprekspartners – waarbij vele tegengestelde belangen kunnen spelen – te beïnvloeden en te overtuigen.
  • Je kunt je goed inleven in je gesprekspartners en goed luisteren en begrijpen waar de behoeftes liggen. Je legt gemakkelijk contact en bent een echte verbinder. Je beheerst de Nederlandse taal goed. Verder heb je een pragmatische hands-on mentaliteit, ben je flexibel, proactief, resultaatgericht en heb je doorzettingsvermogen.
  • Je herkent en onderschrijft de identiteit van de organisatie en de kernwaarden beschermen, ontwikkelen en verbinden.
  • Je woont centraal in het werkgebied.

Wat wij bieden

Je wordt onderdeel van een maatschappelijk relevante en dynamische organisatie die veel waarde hecht aan de ontwikkeling van haar medewerkers. De baan is afwisselend waar veel ruimte is voor eigen initiatief, regelruimte en professionele vrijheid. Voor deze functie bieden wij een marktconform salaris tussen € 4.214,- en € 5.773,- per maand op fulltime basis (36 uur per week). CNV Connectief kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een uitstekende pensioenregeling en 30 verlofdagen.

Word jij onze nieuwe collega?

Voldoe je aan bovenstaand profiel en ben je geïnteresseerd in een informele, betrokken en prettige werksfeer, dan zien we graag je cv en motivatie tegemoet. Wil je meer weten voor je solliciteert? Neem dan contact op met David Bruning, manager Arbeidsvoorwaarden op telefoonnummer 06 53 37 14 31.

Uiterlijke reactietermijn is 12 augustus 2022.

De vacature voor bestuurder arbeidsvoorwaarden Onderwijs wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet.