Communicatieadviseur

Ben je een bevlogen communicatiedier en maak je graag verschil in een maatschappelijke organisatie, die opkomt voor sterke werknemersrechten? En wil je werken aan de in- en externe communicatie van vakbond CNV? Dan is deze baan als communicatieadviseur iets voor jou.

Wie zijn wij

Wij zijn verschilmakers. Een échte beweging. We zetten ons in voor sterke werknemersrechten. Zeker werk en eerlijk loon. Voor iedereen. En dat doen we niet alleen aan de cao-tafel, ook in politiek Den Haag. Ons werk is nog steeds hard nodig anno nu. Het is jouw missie om deze verhalen te vertellen om verandering te brengen.

CNV is sterk opiniërend in de krant en op tv. Als één van de grootste Nederlandse vakbonden, zien we dat onze stem niet iedereen bereikt. Hier kan jij aan bijdragen. Je ziet het dan ook als een grote uitdaging om ons geluid te laten horen, zowel binnenshuis als daarbuiten.

Wat ga je doen

Als communicatieadviseur ben je, samen met je collega’s van de afdeling Beleid en Communicatie, verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie over het beleid en de standpunten van het CNV.

Voor de interne communicatie ben je binnen het CNV het eerste aanspreekpunt. Samen met de besturen en de adviseurs P&O maak je de vertaalslag van het externe beleid naar onze medewerkers, en communiceer je over interne veranderingen. Juist in het hybride tijdperk is interne communicatie erg belangrijk om collega’s bij de organisatie betrokken en verbonden te houden. Je draagt daar actief ideeën voor aan en voert deze uit.

Voor onze externe communicatie is een van jouw speerpunten om het social media-beleid en de websites van CNV uit te bouwen en te onderhouden. Je werkt samen met met de communicatieadviseurs van de CNV-bonden om af te stemmen over inhoud en proces. Je schakelt snel tussen verschillende onderwerpen en welke actie daar op ondernomen moet worden, zodat het CNV zichtbaar is en blijft.

Op piekmomenten en tijdens vrije dagen/vakanties neem je de taken van je collega’s van communicatie waar.

Wie ben jij

Je weet als geen ander hoe externe communicatie bijdraagt aan de positionering, exposure en een positief imago van het CNV. Je weet ook intern de vertaalslag te maken om hiermee de betrokkenheid van de collega’s te vergroten. Verder ben je een échte teamspeler en weet je – samen met je collega’s – het merk CNV op de website en social media neer te zetten. Daarnaast is het belangrijk dat je:

• Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring hebt als communicatieadviseur;
  • Minimaal een HBO-diploma op zak hebt in de richting van communicatie of journalistiek, aangevuld met een master op het gebeid van interne communicatie;
  • Ervaring hebt met interne (verander) communicatie;
  • Het social en digital landschap op je duimpje kent én ervaring hebt met content beheer van websites;
  • Creatief schrijft en complexe strategische thema’s begrijpelijk verwoord naar verschillende doelgroepen;
  • Beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Onder hoge tijdsdruk kunt presteren en goed kunt omgaan met steeds adhoc wisselende prioriteiten.
  • Een hands-ons mentaliteit hebt. Jij kunt doorbuffelen als het moet, ook soms buiten kantooruren;
  • Goed uit de verf komt in teamverband en kan werken in een flexibele omgeving;
  • Sterke affiniteit hebt met het domein werk & inkomen en arbeidsverhoudingen.

Wat bieden wij

Werken bij het CNV is maatschappelijk impact maken op dagelijkse basis. Het is uitdagend en daar zetten we graag iets tegenover. Je krijgt van ons:

• Een mooi salaris van maximaal € 4.658,92 bruto per maand bij 36 uur;
  • Een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33% en pensioenregeling van PFZW;
  • Een telefoon en laptop van de zaak;
  • Scholingskansen, met een persoonlijke leerrekening en individueel budget;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd;
  • Alle vrijheid, verantwoordelijkheid en ruimte om het beste uit jezelf en collega’s te halen;
  • Een prettige, open bedrijfscultuur waar we van elkaar leren en waarin groei voorop staat;
  • De kans om een wezenlijke bijdrage te leveren aan maatschappelijk relevante thema’s.

Word jij onze nieuwe collega?

Ben jij enthousiast na het lezen van deze vacature? En sluit je profiel aan bij dat wat we zoeken? Wacht dan niet langer en mail je sollicitatie met motivatie en cv naar g.vanvalkenburg@cnv.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Gerti van Valkenburg, manager Beleid & Communicatie op telefoonnummer 06 – 53351287 of per e-mail. De vacature staat open tot dé kandidaat gevonden is.

Er wordt tegelijk in- en extern geworven, bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.