IMVO Coördinator

CNV Internationaal zoekt een IMVO Coördinator, die graag werkt aan het verbeteren van de positie van werknemers in mondiale productieketens.

Internationaal vakbondswerk

Werk je graag in een klein, gemotiveerd team en vind je het interessant om vakbonden te ondersteunen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika? Heb je passie voor duurzaam ondernemen, werk je graag samen met bedrijven en heb je ervaring met IMVO en internationale ketens? Dan is een baan als IMVO coördinator bij CNV Internationaal iets voor jou.

Wie we zijn

CNV Internationaal werkt samen met vakbonden in ontwikkelingslanden aan het versterken van de positie van werknemers in de (in)formele economie en verbeteren we de rechten van werknemers in toeleveringsketens. We hebben daarbij speciale aandacht voor de rechten van vrouwen en jongeren. CNV Internationaal is een stichting en maakt deel uit van de CNV Vakcentrale.

De functie

CNV Internationaal is op zoek naar een IMVO Coördinator, verantwoordelijk voor de coördinatie van het werk binnen de IMVO convenanten (onder meer: voeding, metaal- en pensioen). Binnen deze convenanten breng je als vakbondsvertegenwoordiger kennis en expertise in op leefbaar loon en arbeidsrechten.

Je werkt nauw samen met onze andere IMVO vertegenwoordigers en onze lobbyist op het gebied van IMVO wetgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het werven en ontwikkelen van nieuwe meerjarige ketenprojecten in mijnbouw en voeding, in nauwe samenwerking met onze fondsenwerver en regio coördinatoren. Je draagt zorg voor tijdige aanlevering van tools, richtlijnen, en methodiek voor due diligence vanuit CNV perspectief. Je vindt het leuk om samen te werken met verschillende partijen zoals CSOs, overheid, branches en bedrijven.

Je vindt het leuk om een breed netwerk op het gebied van IMVO (zowel nationaal als internationaal) te onderhouden en bent in staat om bedrijven te mobiliseren en projecten op te zetten om ketens te verduurzamen.

We zoeken iemand met

• een universitaire of HBO achtergrond waarbij we denken aan een sociaal wetenschappelijke (internationale) studierichting;
  • minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • aantoonbare ervaring met IMVO en internationale keteninitiatieven
  • ervaring met werken met de UNGP’s, OESO-richtlijnen en SDG’s
  • aantoonbare ervaring met het opzetten of uitvoeren van project(aanvragen) met bedrijven of bedrijfsleven en in het bezit van de juiste capaciteiten om hen te mobiliseren;
  • werkervaring in een ontwikkelingsland met verantwoordelijkheid voor ontwikkelingsprojecten strekt tot aanbeveling;
  • uitstekende en bewezen taalvaardigheid (lezen, spreken, schrijven) in het Nederlands en Engels, daarnaast bij voorkeur ook in staat om Franse en Spaanse teksten te lezen;
  • een zelfstandige en proactieve houding, passend in het team van CNV Internationaal.

Wij bieden

Een dynamische functie voor 28 - 32 uur per week in Utrecht. Momenteel is vanwege corona thuiswerken nog de norm. Er wordt gestart met een jaarcontract, verlenging is afhankelijk van gebleken geschiktheid en formatieruimte.

Je komt te werken in een klein team van zeer gemotiveerde, betrokken en enthousiaste professionals. Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid in het uitvoeren van de verschillende taken.

Salarisindicatie

Minimaal € 3.343,75 bruto per maand tot maximaal € 5.184,90 bruto per maand bij 36 uur per week. CNV Vakcentrale heeft een eindejaaruitkering van 8,33%.

Procedure en meer weten?

Nadere informatie over de vacature is op te vragen via: internationaal@cnv.nl. De beoogde startdatum van deze vacature is 15 september of 1 oktober.

De gesprekken binnen de eerste (online) sollicitatieronde zullen gepland worden in de periode van 18 – 23 augustus.

Reageren via:

Je kunt op de functie reageren door je brief te mailen naar internationaal@cnv.nl o.v.v. ‘sollicitatie IMVO coördinator’.

Uiterste reactiedatum: 15 augustus 2021

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Voor deze functie wordt tegelijk in- en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.