Junior Programme Officer Azië

Wil jij werken aan het verbeteren van de positie van werknemers in Azië, bijvoorbeeld van werknemers in de kledingfabrieken of werknemers van de palmolieplantages? Wil je daaraan werken in een klein internationaal team vanuit Nederland, samen met lokale partnervakbonden in Azië? Vind je het leuk om collega’s te ondersteunen bij het programma- en financieel beheer van onze subsidieprojecten? Dan nodigen we jou uit om te solliciteren op deze baan als Junior Programme Officer Azië bij CNV Internationaal.

Wie we zijn

100% eerlijk werk, daar maakt CNV Internationaal ieder dag werk van in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Dat doen we door nauw samen te werken met lokale vakbonden en door te investeren in goede samenwerking met andere partners, waaronder bedrijven en overheden. Eerlijk werk betekent dat mensen veilig en in vrijheid kunnen werken en daarbij een leefbaar loon verdienen. Vakbondsvrijheid en sociale dialoog zijn belangrijke voorwaarden om dat te kunnen realiseren.

CNV Internationaal is een stichting die verbonden is met de CNV Vakcentrale. Samen met een team van 17 collega’s in Nederland werken we met partnervakbonden in 15 landen, in samenwerking met 25 nationale en regionale coördinatoren.

De functie

Je werk als Junior Programme Officer omvat:

• Ondersteunen van het financieel en administratief beheer van onze projecten in Azië, in nauwe samenwerking met de regionale collega’s in Azië en de collega’s van de financiële administratie.
  • Bewaken van planning en het beoordelen van financiële en monitoringsrapportages.
  • Ondersteunen bij het maken van presentaties en logistieke werkzaamheden, bijvoorbeeld het organiseren van een webinar of event.
  • Het ondersteunen bij het uitwerken en opzetten van nieuwe projecten en fondsenwervingsvoorstellen.
  • Meedenken over de invulling en vernieuwing van projecten en het ondersteunen bij lobby werkzaamheden.

Je werkt nauw samen met twee collega’s van ons Azië team, samen met collega’s in de regio en onze vakbondspartners in Indonesië, Vietnam en Cambodja.

Als junior programme officer maakt reizen (1 a 2 keer per jaar) onderdeel uit van je functie.

Onze nieuwe collega

CNV Internationaal is een gedreven organisatie met veel ambities. Wij zoeken iemand met:

• Affiniteit en ervaring met één of meerdere van onze centrale thema’s binnen de programma’s van CNV Internationaal: , arbeidsrechten in internationale productieketens, leefbaar loon, sociale dialoog, inzetbaarheid van jongeren en gendergelijkheid;
  • Vloeiende beheersing van het Nederlands en Engels. Daarnaast is Spaans en Frans een pré, zodat je eventueel op de lange termijn ook werkzaamheden kan verrichten voor andere continenten;
  • 0-4 jaar werkervaring (startersfunctie);
  • Opleiding op WO of HBO niveau;
  • Interesse in en/of ervaring met internationaal project management;
  • Financiële expertise en ervaring met EU of andere donorprojecten strekt tot aanbeveling;
  • Nauwgezetheid, organisatievermogen en stressbestendigheid;
  • Interesse in en/of ervaring met PMEL (planning, monitoring, evaluation en learning);
  • Flexibele en hands on instelling;
  • Teamspeler;

Wij bieden:

De vacature is per zo spoedig mogelijk voor 32 uur - 36 uur per week. Salaris is conform cao CNV Vakcentrale, minimaal €2.568,14 bruto per maand tot maximaal €3.564,17 bruto per maand bij 36 uur per week. CNV Vakcentrale heeft een eindejaaruitkering van 8,33%.

Meer weten?

Bij vragen is nadere informatie over de vacature op te vragen via: internationaal@cnv.nl. Ook kan je meer informatie over de vacature inwinnen bij regiocoördinator Isabelle de Lijser: i.delijser@cnv.nl.

Belangstelling?

Reageer uiterlijk 12 juni 2022 via internationaal@cnv.nl o.v.v. ‘Junior Programme Officer Azië’. We nodigen doorlopend kandidaten uit voor gesprekken. Mocht de juiste kandidaat gevonden zijn voor het verstrijken van de deadline, dan sluiten we de vacature.

Voor de functie wordt tegelijkertijd in- en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.

Het CNV wil graag een afspiegeling van de samenleving zijn.

Werven doen wij zelf, acquisitie wordt niet op prijs gesteld.