Projectcoördinator ‘Van-werk-naar-werk vakbondsdienstverlening’

Ben jij een zelfstandig werkend ondersteuner op HBO-niveau en ben jij graag de linker en de rechterhand van een projectleider? Heb jij ervaring met projectmatig werken en subsidieverantwoording? Dan zijn wij op zoek naar jou. De projectcoördinator ondersteunt de projectleider bij de uitwerking en uitvoering van de regionale van werk-naar-werk vakbondsdienstverlening.

Het project

In het najaar 2020 hebben de sociale partners vanwege de coronacrisis met het kabinet afspraken gemaakt over een aanvullend sociaal pakket. In het pakket is ingezet op ‘van werk naar werk’ en van ‘uitkering naar werk’ begeleiding in 35 arbeidsmarktregio’s, waarin de vakbeweging samenwerkt met werkgevers, UWV en gemeenten. CNV en FNV hebben beiden een uitvoeringsteam ingericht dat aan de slag is gegaan in de regionale Mobiliteitsteams (RMT’s) met o.a. loopbaanadvies. Daarnaast is er een ontwikkelteam gevormd dat een bestuurlijke rol vervult in de arbeidsmarktregio’s en bestaande initiatieven in sectoren en regio’s aan elkaar verbindt. Zoals loopbaanbegeleiding in de schoonmaak en retailbranche, uitwerken van het loopbaanaanbod in regio en afspraken maken in sociale plannen over de dienstverlening vanuit de RMT’s.

Als projectcoördinator heb je behalve met CNV te maken met James, de loopbaandochter van CNV. James helpt werkenden bij keuzes in hun loopbaan, maar ook bij het ontwikkelen van competenties om hun loopbaan op tijd bij te sturen. Dat gebeurt door o.a. onderzoek, loopbaancoaching, bewustwordingscampagnes en het ontwikkelen van nieuwe instrumenten. James werkt met NOLOC CMI gecertificeerde loopbaanprofessionals.

Wat ga je doen?

Als projectcoördinator ben je de rechterhand van de projectleider. De projectleider draagt eindverantwoordelijkheid voor het behalen van de gestelde doelen, voor de projectinrichting, de samenwerking met andere partijen en voor een goede borging binnen het CNV vakbondswerk.

Je helpt de projectleider bij de organisatie en inrichting van het project, waaronder de opzet van de project- en subsidieadministratie. Je bewaakt de voortgang van het Uitvoeringsteam, het Ontwikkelteam en Regionale teams en bent voor hen het aanspreekpunt voor operationele vragen. Je stemt af met de communicatieadviseur over inzet en beheer van diverse communicatiekanalen. Je stemt af met FNV/ UWV/ SZW over inrichtingsvraagstukken (relatiesysteem, menukaart, verantwoording). Je maakt voortgangsrapportages, bewaakt afspraken en deadlines en je stemt af met de projectcontroller.

Je werkt in een klein coördinerend team van projectleider (CNV) en coördinator Loopbaanadvies (James), en wordt aangestuurd door de projectleider. Je onderhoudt nauw contact met de communicatieadviseur, beleidsafdeling van het CNV, het Ontwikkelteam, het Uitvoeringsteam en de projectondersteuning.

Wat vragen we van je?

• HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als (projectassistent) in een projectomgeving.
  • Je hebt ervaring met projectadministraties en subsidieverantwoordingen.
  • Je bent zelfstandig, dienstverlenend en ontzorgend.
  • Je kunt goed organiseren: je plant processen en controleert of werkzaamheden volgens planning verlopen.
  • Je bent een samenwerker: je deelt kennis, ideeën en helpt collega's.
  • Je bent sensitief voor bestuurlijke verhoudingen: je kunt je verplaatsen in het speelveld van werkgevers- en werknemersorganisaties.
  • Je gebruikt - mondeling en schriftelijk - duidelijke taal: 'op één manier uitlegbaar’ staat voorop.
  • Bekendheid met de wereld van werknemers- en werkgeversorganisaties, sectorale fondsen, UWV, gemeenten en landelijke overheid is een pré.

Wij bieden

Een dynamische functie voor 28 - 32 uur per week in Utrecht, ons kantoor ligt naast Station Utrecht Overvecht. Vanwege de coronapandemie wordt nu veel vanuit huis gewerkt. Je start met een jaarcontract met mogelijkheid tot verlenging tot aan einde van het project. Het project loopt tot uiterlijk 31 december 2022.

Het salaris is bedraagt maximaal € 4.578,79 bruto per maand bij 36 uur. Daarnaast kent CNV een pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaaruitkering van 8,33%, een individueel budget en een pensioenregeling via PFZW.

Geïnteresseerd?

Informatie bij en reactie naar Mirjam Wildekamp, projectleider vanuit CNV/ James via m.wildekamp@jamesloopbaan.nl.

Stuur jouw reactie met motivatie en cv uiterlijk 23 augustus 2021 per e-mail naar Mirjam Wildekamp.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur naar een interne kandidaat.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.