Stageplek Sociaal Juridisch Medewerker

Ben jij bezig met de opleiding SJD of HBO rechten en wil je een stageplek bij een maatschappelijke organisatie? Maak jij graag het verschil voor onze leden? Dan is deze stage als sociaal juridisch medewerker bij CNV Info van de CNV Vakcentrale iets voor jou.

Wie zijn wij

Wij zijn verschilmakers. Een échte beweging. We zetten ons in voor sterke werknemersrechten. Zeker werk en eerlijk loon. Voor iedereen. En dat doen we niet alleen aan de cao-tafel, ook in politiek Den Haag. Ons werk is nog steeds hard nodig anno nu. Het is aan jou om onze leden te helpen en te adviseren bij juridische problemen.

Wat ga je doen

CNV Info is het eerste aanspreekpunt voor leden en potentiële leden. Binnen deze afdeling wordt gewerkt met drie teams, de Medewerkers Informatie en Advies, de Sociaal Juridisch Medewerkers en Outbound. Als stagiair bij CNV Info ben je verantwoordelijk voor het eerste contact met het lid en dus hét visitekaartje van het CNV. De sociaal juridisch medewerker adviseert en helpt onze leden met arbeidsrechtelijke vragen en met vragen over sociale zekerheid.

Jouw taken zijn:

• Adviseren, informeren en ondersteunen van leden over de rechten en plichten met betrekking tot cao-bepalingen, arbeidsrechtelijke aangelegenheden, sociale zekerheidswetgeving en pensioenkwesties via telefoon, chat of e-mail;
  • Het aanleggen van dossiers, het registreren van hulpvragen en het bewaken van de voortgang in de dossiers;.
  • Het zorgdragen voor de overdracht van dossiers aan juristen;
  • Het maken van (eenvoudige) loonberekeningen.

Wie ben jij?

• Je bent studerend aan het HBO, richting SJD of vergelijkbaar;
  • Je bent communicatief vaardig, in woord en geschrift;
  • Je bent leergierig en houdt van aanpakken;
  • Je bent klantgericht en klantvriendelijk;
  • Je bent sociale vaardig;
  • Je bent stressbestendig en in staat prioriteiten te stellen;
  • Je bent flexibel en kunt gemakkelijk schakelen tussen diverse taken.

Wat bieden wij jou?

Een stage bij het CNV is maatschappelijk impact maken op dagelijkse basis. Het is uitdagend en daar zetten we graag iets tegenover. Je krijgt van ons:

• Een leuke stageplek waarin je goed wordt begeleid door professionals;
  • Een dynamische omgeving waarin je veel kunt leren op het gebied van inhoudelijke vraagstukken;
  • Het ontwikkelen van je eigen vaardigheden;
  • Een jong en dynamisch team van SJM’ers dat voor je klaarstaat;
  • Stagevergoeding van € 400,- bruto bij 36 uur en reiskostenvergoeding;
  • Alle vrijheid, verantwoordelijkheid en ruimte om het beste uit jezelf en collega’s te halen;
  • Een prettige, open bedrijfscultuur waar we van elkaar leren en waarin groei voorop staat.

Het CNV is gevestigd in Utrecht nabij station Overvecht.

Heb je interesse?

Voor meer informatie over de stageplek, of om direct te solliciteren kun je terecht bij contactpersoon Ellen van der Ham via e.vanderham@cnv.nl.