Belastinginvuller

Locatie: in jouw eigen regio
Aantal uren: minimaal 5 dagdelen per jaar
Periode: maart en april
Vergoeding: reiskostenvergoeding

Vrijwilligerswerk bij vakbond CNV

Wij zijn verschilmakers. Een échte beweging. We zetten ons in voor sterke werknemersrechten. Zeker werk en eerlijk loon. Voor iedereen. Dat doen we niet alleen aan de cao-tafel, ook in politiek Den Haag. Ons werk is ook nu nog steeds hard nodig. Veel van onze dienstverlening wordt verzorgd door vrijwilligers. Die staan dicht bij de mensen en zijn het verbindend element tussen onze leden en organisatie.

De uitdaging

Als belastinginvuller zet je jouw fiscale kennis in bij het jaarlijks invullen van belastingaangiftes van CNV-leden. Ook help je op termijn bij het aanvragen of wijzigen van toeslagen. Je werkt in een hecht vrijwilligersteam op één van de locaties, verspreid over het land. Samen help je ruim 17.000 leden met het afhandelen van de gevreesde blauwe envelop.

Wie jij bent

Zorgvuldigheid is jouw tweede natuur. Je bent service-, klant- en resultaatgericht en haalt het liefst het onderste uit de kan voor onze CNV-leden. Dat doe je graag in teamverband, maar je werkt ook uitstekend zelfstandig. Daarnaast ben je leergierig en verdiep je jezelf graag in de inkomenstenbelasting particulieren. Verder ben je CNV-lid of heb je een partner of een thuiswonend kind, die verbonden is aan de vakbeweging.

Waar je goed in bent

Je hebt affiniteit met en kennis van de Nederlandse inkomstenbelasting particulieren of bent bereidt dit te leren. Je houdt je kennisniveau graag op peil en staat ervoor open jezelf jaarlijks bij te scholen. Als geen ander weet je de belastingregels te vertalen naar klantspecifieke situaties. Ook ben je mondeling vaardig, en neem je CNV-leden optimaal mee bij het invulproces. Daarnaast kun je prima overweg met laptop of pc. Je weet goed je weg in het gebruik van internet, het omgaan met mappen en folders en omgaan met e-mails.

Wat je doet

Als belastinginvuller val je onder CNV Belastingservice. Als beginnend belastinginvuller start je met een basiscursus van 4 dagdelen om alle facetten van de Nederlandse inkomstenbelasting particulieren te leren. Ook verzorgt CNV Belastingservice jaarlijks 3-bijschaafsessies, om je fiscale kennis te updaten. Die kennis zet je in tijdens fysieke belastingzittingen verspreidt door het land, om de belastingaangiftes en toeslagen van CNV-leden te verzorgen.

Wat je krijgt

Als belastinginvuller draag je bij aan een betere samenleving. Je levert een beetje tijd in voor een boel genoegdoening. Wanneer je begint als startend invuller, ga je onder begeleiding van een ervaren collega aan de slag. Hij leert je alle tips & tricks bij het invullen van belastingaangiftes en toeslagen. Ook scholen we je ieder jaar bij in 3 bijschaafsessies. Verder:

• Leer je alle facetten van de Nederlandse inkomstenbelasting in een basiscursus van 4 dagdelen
  • Neem je deel aan netwerkbijeenkomsten
  • Ontvang je reiskostenvergoeding
  • Valt er 2 x per jaar het Vrijwilligersjournaal op je mat

Interesse?

Zie jij jezelf aan de slag gaan als Belastinginvuller bij CNV Belastingservice? En sluit de vacature perfect aan bij je ambities en talenten? Wacht dan niet langer en meld je vóór 1 oktober 2023 aan. Wil je eerst meer informatie? Neem dan telefonisch contact op met landelijk coördinator Betty de Jong en vraag de volledige functieomschrijving op via telefoonnummer 030-751 1280 of per mail naar ledenservice@cnv.nl.