Vrijwilliger diverse sectoren

Periode: hele jaar
Vergoeding: reiskostenvergoeding, vrijwilligersvergoeding, onkostenvergoeding

Vrijwilliger bij vakbond CNV

Wij zijn verschilmakers. Een échte beweging. We zetten ons in voor sterke werknemersrechten. Zeker werk en eerlijk loon. Voor iedereen. Dat doen we niet alleen aan de cao-tafel, ook in politiek Den Haag. Ons werk is ook nu nog steeds hard nodig. Veel van onze dienstverlening wordt verzorgd door vrijwilligers. Die staan dicht bij de mensen en zijn het verbindend element tussen onze leden en organisatie.

De uitdaging

Als vrijwilliger ben jij het gezicht van CNV op de werkvloer, je bezoekt bedrijven, bouwplaatsen en ondersteunt ledenbijeenkomsten. Je informeert leden en niet leden over de mogelijkheden die CNV hun kan bieden op het gebied van werk en inkomen. Ook kun je leden en niet leden vol enthousiasme vertellen over de vakbeweging en luister je naar wat er op de werkvloer speelt.

Wie jij bent

Je bent een echte teamspeler, die samen met collega vrijwilligers het leuk vindt om werknemers in diverse sectoren enthousiast te maken over de vakbond. Je kunt je goed inleven in wat er speelt op de werkvloer en kunt signalen doorgeven aan de sectorbestuurder.

Waar je goed in bent

Je hebt affiniteit met mensen op de werkvloer, je begrijpt wat er speelt en kunt je goed inleven in de werknemers. Ook ben je mondeling vaardig en kunt in de basis goed uitleggen wat er in de sector speelt. Daarnaast kun je goed verwoorden waar de vakbond voor staat en het belang van de vakbond uitleggen.

Wat je doet

Als vrijwilliger ben je in jouw regio regelmatig te vinden op de werkplekken, je ondersteund bij projecten en help leden in de eerste lijn met vragen. De eerste paar keer ga je mee met een ervaren vrijwilliger van CNV om ervaring op te doen. De kennis die je opdoet ga je vervolgens zelf inzetten op de werkplekken. Je hebt alle vrijheid om zelf je tijd in te delen wanneer je de werkvloer op gaat. Ook kun je gezamenlijk met een collega vrijwilliger op pad gaan en er een leuke dag van maken. Regelmatig komen de vrijwilligers bij elkaar op het kantoor van CNV om de laatste updates te krijgen over de te bezoeken sectoren.

Wat je krijgt

• Voor zover nodig een interne basis praktijkcursus
  • Afwisselend vrijwilligerswerk binnen een vast team van vrijwilligers
  • Neem je deel aan netwerkbijeenkomsten