Alle diensten

Alles over rechtsbijstand

Altijd verzekerd van deskundige hulp

Je wordt plotseling ontslagen zonder reden. Je hebt een hoogoplopende ruzie met je baas. Of je nieuwe badkamer wordt niet geleverd. In dat soort situaties wil je er liever niet alleen voor staan. Dan is het fijn om te weten dat je altijd onze hulp kunt inschakelen. Voor juridische problemen op je werk en privé.

Rechtshulp is een onderdeel van je CNV-lidmaatschap. Met onze uitgebreide rechtshulp ben jij als lid altijd verzekerd van juridisch advies voor werk en inkomen en rechtsbijstand voor overige kwesties voor jou en je gezin.

Juridisch advies als CNV-lid

Heb jij een conflict op het gebied van werk en inkomen en kom je er niet uit? Wij hebben alle kennis en ervaring in huis om je op weg te helpen. Onze juristen staan je bij met vragen over arbeidsconflicten, reorganisaties, uitkeringen, ontslagzaken, transitievergoeding en pensioenen. Zij helpen je niet alleen met advies. Ook met juridische stappen, als dat nodig is.

Rechtsbijstand voor jou en je gezin

Ook bij conflicten in de privésfeer ondersteunen we je met rechtsbijstand. We staan je bij met vragen over burengeschillen, aankoopgeschil, huurverhoging, geschillen over een dienstverlening, letselschade en rechtshulp bij onterechte verkeersboetes.

CNV Gezinsrechtsbijstand

Wil jij weten waar je recht op hebt met CNV Gezinsrechtsbijstand? Je leest er alles over in de onze brochure.

Check CNV Gezinsrechtsbijstand

Bel en win juridisch advies in

Heb jij advies nodig over je werk en inkomen? En denk je dat je juridische ondersteuning nodig hebt? Wacht niet langer. CNV Vakmensen is op werkdagen bereikbaar van 08:00 – 18:00 uur op telefoonnummer 030 75 11 007. CNV Connectief is op werkdagen bereikbaar van 08:30 – 17:00 uur op telefoonnummer 088 - 01 88 550. Houd je lidmaatschapsnummer bij de hand.

Zonder overleg verlaagde mijn werkgever mijn prestatietoeslag. Daardoor klopte mijn salaris niet meer en kreeg ik maandenlang te weinig geld op mijn rekening gestort. Dankzij CNV Vakmensen kreeg ik al het achterstallig loon alsnog uitbetaald!
Ziba Abedini - receptioniste

Word lid en sta sterker in je werkschoenen

Juridisch advies en rechtsbijstand voor jou en je gezin. Het is slechts één van de voordelen van het CNV-lidmaatschap.

• deskundige juristen met kennis van jouw cao
  • voor werk en privé, zonder wachttijd*
  • direct tot wel 170 euro besparen op je rechtsbijstandverzekering