De zaak: Vakantie niet zoals beloofd
De familie Reiziger boekte een all-inclusive, kindvriendelijk 5-sterren hotel in Spanje. Ze dachten naar een glijbanen-paradijs met ruime kamers te gaan. Maar waar ze terechtkwamen was teleurstellend. De kamer was klein en het all-inclusive pakket niet zoals beloofd. De familie Reiziger sprak de reisleider ter plaatse aan. Maar die bood slechts een excursievoucher aan. Dit loste natuurlijk niets op.
Hoe CNV Rechtshulp hulp biedt
Terug van vakantie was de familie Reiziger ontevreden. De vakantie voldeed niet aan de beloofde verwachtingen. Als lid van CNV zochten zij hulp bij Anker/BrandMR. ‘Is er terug in Nederland nog iets aan te doen?’ vroegen ze zich af. Gelukkig hadden ze foto's en een ingevuld klachtenformulier. Dit bewijsmateriaal stuurden zij naar hun jurist bij Anker/BrandMR voor advies.
De uitkomst
Na overleg met de familie Reiziger legde de jurist hun klachten voor aan de reisorganisatie in Nederland. Het aanbod? Een korting op een volgende boeking. Onvoldoende, vindt de jurist. Deze korting weerspiegelt niet de teleurstelling, en de familie wil niet opnieuw boeken. De volgende stap: een stevige onderbouwing waarom dit bod tekortschiet. Als de reisorganisatie niet reageert, volgt de stap naar de Geschillencommissie Reizen. Maar, verrassend genoeg, biedt de organisatie een redelijk contant bedrag als compensatie. De familie Reiziger accepteert dit en een gang naar de Geschillencommissie is niet nodig.