CNV Belastingservice

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

Nazorg belastingen het hele jaar door

Nadat u aangifte hebt gedaan, krijgt u direct een definitieve aanslag, een voorlopige aanslag of een brief omdat u meer informatie moet overleggen. In de aanslag van de Belastingdienst staat hoeveel belasting u terugkrijgt of moet betalen. Mocht hier een groot verschil in zitten of krijgt u vragen van de Belastingdienst, neemt u dan direct (maar altijd binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag of de brief) contact met ons op via 030 - 751 1050. Wij zorgen er dan voor dat u snel en kosteloos wordt geholpen. CNV Belastingservice controleert uw aangifte en helpt u - indien nodig - verder.

Het kan incidenteel voorkomen dat de aanslag afwijkt van wat tijdens de zitting is berekend. Ons dringende advies is om bij een teruggave de gelden apart te zetten, totdat de definitieve aanslag binnen is. Het kan voorkomen dat u de teruggave moet terugstorten (met heffingsrente). De Belastingdienst geeft daarvoor altijd een reden op.

CNV Belastingservice het hele jaar door
Heeft u vragen over de fiscale gevolgen van veranderingen in uw leven (denk aan: eerste baan, samenwonen, aan- en/of verkoop woning, huwelijk, geboorte, kinderopvang, scheiding, overlijden etc), moet u uw toeslagen alsnog aanvragen of wijzigen*, alsnog aangifte doen of een VA aanvragen?

Aarzel dan niet maar neem contact met ons op via telefoonnummer 030 - 751 1050. U kunt ook mailen of chatten (zie voor meer info www.cnv.nl/contact)

Tarieven belastingservice 2019
Als tegemoetkoming in de organisatiekosten van de Belastingservice vragen wij een bijdrage per aangifte.
Voor leden:

• Eenpersoonsaangifte - €10
  • Fiscaalpartner-aangifte - € 14 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €3
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag (gratis)

Voor niet-leden:

• Eenpersoonsaangifte - €57
  • Fiscaal Partner-aangifte - €85 (voor u en uw partner)
  • VA-aangifte - €10
  • USB-stick - €3
  • Huur- en zorgtoeslag - €10

Voor leden met een (gezamenlijk) inkomen op of onder bijstandsniveau is deze service gratis.

Kosten bij middeling
Middeling is gratis als de aangiften door het CNV zijn ingevuld, anders betaalt u als lid hiervoor € 10 of € 14 en niet-leden betalen € 57 of € 85 per belastingjaar.

Op de zitting of bij de afspraakbevestiging krijgen niet-leden een aanmeldingskaart voor het CNV-lidmaatschap. Als zij deze invullen en inleveren op de zitting, kunnen zij meteen profiteren van de lage ledenbijdrage.

Checklist belastingaangifte (pdf)

Chat offline

De chat is momenteel offline