Meer leerbanen door campagne ‘Haal de toekomst in huis’

14-11-2016

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

‘Haal de toekomst in huis’ is de naam van een campagne van de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) waarin het CNV deelneemt. De bedoeling is dat het belang van opleidingsplaatsen bij een leerbedrijf onder de aandacht wordt gebracht. CNV-voorzitter Maurice Limmen: “Voor studenten in het middelbaar beroepsonderwijs moeten voldoende veilige stageplaatsen en leerbanen beschikbaar zijn. Zij zijn de arbeidsmotor van de toekomst en die draait op leerervaring in de praktijk. Bedrijven die nog geen erkend leerbedrijf zijn moeten worden gemotiveerd dit wel te doen.”

Meer leerbanen en stageplaatsen

Het CNV onderschrijft het belang van een opleiding bij een erkend leerbedrijf. “Helaas zien bedrijven vaak hobbels om stageplaatsen en leerbanen beschikbaar te stellen”, licht Limmen toe. “Terwijl bedrijven deze investering in studenten heel snel terugwinnen. Door mbo-leerlingen praktijkopleiding te geven met uitzicht op een baan, krijgen bedrijven de vakmensen die ze nodig hebben. Zo haal je letterlijk de toekomst in huis; vakmensen met verstand van moderne techniek en behendigheid met sociale media.”

Spotjes

De radiospots van ‘Haal de toekomst in huis’ zijn vanaf half november te horen op radio 1 en radio 538.

Meer informatie over de campagne.