OR-lid namens het CNV

Wil jij het verschil maken, meedenken en invloed uitoefenen op belangrijke beslissingen binnen jouw organisatie? Stel je dan verkiesbaar als OR-lid namens het CNV!
Heb je een vraag? Vul het formulier in. We nemen contact met je op.

Wat zijn de voordelen als ik mij namens het CNV verkiesbaar stel?

Je kan je verkiesbaar stellen voor de OR op persoonlijke titel of namens het CNV. Waarom zou je dat laatste doen? Dan sta je er niet alleen voor.

Lees waarom wij naast je staan:

Verantwoordelijkheden

Als OR-lid vertegenwoordig je de belangen van jouw collega’s. Dit doe je bijvoorbeeld:

• Adviseren over organisatorische, financiële en economische besluiten. Denk aan een reorganisatie of fusie.
  • Overleggen over het beleid van jouw werkgever tijdens een OR-vergadering.
  • Ervoor zorgen dat er goede arbeidsomstandigheden zijn én dat je werkgever de Arbowetgeving naleeft.
  • Instemmen met besluiten over het wijzigen van personele regelingen. Zoals werktijden, opleidingen of functiebeoordelingen.
  • Regelmatig contact onderhouden met je achterban. Je legt contacten en schrijft nieuwsbrieven.
  • Trainingen die je kunt volgen

Om je taken als OR-lid zo goed mogelijk uit te voeren staan wij klaar om je te ondersteunen. Ook bieden wij een aantal trainingen aan die je helpen bij het ontwikkelen van vaardigheden als communiceren en onderhandelen.

Voordat jij je verkiesbaar stelt
    Nadat jij gekozen bent

OR Netwerkcafé: ondernemingsraad en personeelsvertegenwoordiging

Wil je meer weten over de OR? Of heb je interesse om OR-lid te worden? Dan is deze gratis training wat voor jou. Tijdens dit Netwerkcafé krijg je antwoord op al je vragen over medezeggenschap.

OR Netwerkcafé: basis WOR en in gesprek gaan

Zit je namens CNV in de ondernemingsraad? Dan doe je dat vanuit een bepaalde overtuiging. Hoe leuk en leerzaam is het om leden te ontmoeten die bij andere bedrijven ook namens CNV in de OR zitten. Daarom organiseren wij OR Netwerkcafés: bijeenkomsten voor ontmoeting, het delen van kennis én netwerken. Deze bijeenkomsten zijn gratis voor OR-leden.

Basistraining OR

Als OR-lid heb je vaak wel een idee van wat je wilt bereiken. Ook weet je wat anderen hopen dat je bereikt. Maar de regels waar je mee werkt en de cao-afspraken ken je vaak nog niet. Om je werk goed te doen is het belangrijk om je daar in te verdiepen. Deze basistraining OR helpt je op weg. Je leert wat de wet- en regelgeving precies inhoudt. Maar ook waar je als OR-lid allemaal nog meer rekening mee moet houden. Deze training is gratis voor OR-leden.

Ondersteuning

Wil jij je verkiesbaar stellen namens het CNV? Dan kun je rekenen op onze hulp. Denk hierbij aan:

Toolkit

Informatie die jou helpt om een goede wervingstekst te schrijven en voorbeelden om campagne te voeren.

Bekendheid

Wij laten leden binnen jouw bedrijf weten dat jij je kandidaat hebt gesteld en dat ze vooral op jou moeten stemmen.

CNV promotiemateriaal

Om de aandacht op jou te krijgen en ervoor te zorgen dat jij jezelf kunt presenteren als dé kandidaat om op te stemmen. Ook helpen we je bij een campagnevideo.

Ben je namens het CNV gekozen?

Ook na de verkiezingen kun je een beroep op ons doen. We laten je weten welk contactpersoon jij binnen CNV hebt. Daar kun jij contact mee opnemen als je wilt sparren of als je dingen tegenkomt waarvan jij denkt dat je hier goed mee samen kunt optrekken met jouw vakbond. Je kunt jouw OR-vragen ook aan ons stellen. Bijvoorbeeld als je te maken krijgt met een adviesaanvraag of je een vraag hebt over de WOR. Wil je hier meer over weten? Stel dan je vraag.

Heb je een vraag?

Heb je vragen over over je verkiesbaar stellen namens het CNV? Vul dan het contactformulier in en geef aan of je de informatie telefonisch of per mail wilt ontvangen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Laat je gegevens en ontvang meer informatie
    None
    Hoe wil je de informatie ontvangen?

Na het invullen van het formulier ontvang je een bevestiging per mail.

Maak het verschil en word actief lid!

Samen zorgen we voor een duurzaam en gezond Nederland.

• Invloed op onze inzet bij nieuwe onderhandelingen
    • Gratis trainingen
    • Betaald verlof voor vakbondsactiviteiten