De VAKbeweging

Gratis loopbaanbegeleiding

Wij helpen iedereen van werk naar werk, met loopbaanbegeleiding en/of -coaching. Of je nu je baan bent kwijtgeraakt (na 12 maart 2020), je een flexcontract hebt of binnenkort misschien geen werk meer hebt; wij staan voor je klaar en bieden je extra ondersteuning. Want we weten dat het een moeilijke tijd is, ook op de arbeidsmarkt. Veel mensen hebben een tijdelijk contract of verliezen hun werk en daarmee hun inkomen. Wij ondersteunen jou om te voorkomen dat je veel stress krijgt door de werkonzekerheid, werkloos raakt en in een uitkering terecht komt, door je te helpen om duurzaam aan het werk te kunnen blijven. We zorgen dat je lekker aan de slag kunt blijven gaan en plezier houdt (of weer vindt) in je werk. We kijken wat er nodig is om je wendbaar te houden voor de toekomst, zodat je jouw kwaliteiten kunt laten zien in een andere baan, het liefst voor de lange termijn. Zodat je sterk staat op de arbeidsmarkt.

Meer uit jezelf, meer uit je loopbaan

Het verliezen van je baan is allesbehalve leuk. Dat begrijpen we goed. Toch kun je een moment als dit ook aangrijpen om meer uit jezelf en je loopbaan te halen. Wil jij anders gaan kijken? Meer kennis opdoen? Meer zelfvertrouwen krijgen en sterk staan in je werk? Wij helpen je groeien. Door jou te laten ontdekken wie je bent. Waar je van droomt. Hoe het werkt op de arbeidsmarkt en wat jij kunt. Vaak is dat meer dan je denkt. We helpen je bij het nemen van eigen regie, vertrouwen op jouw inzet en gaan zo sámen voor een baan voor de langere termijn. Zodat jij écht verder komt.

Jij beweegt en wij bewegen mee

Je schakelt ons in naast de loketten van UWV en je gemeente waar je als werkzoekende terecht kunt bij het verliezen van je baan. Wij begeleiden je van werk naar werk. En hebben daarbij echt oog voor jóú, jouw wensen en jouw mogelijkheden. Zie ons als jouw partner of coach in je loopbaan. We bieden o.a. persoonlijk loopbaanadvies, coachingsgesprekken, scholingsadvies en -doorverwijzing, sollicitatietraining en een CV-check. En we weten, als je dat nodig hebt, de weg naar hulp bij eventuele schulden te vinden. De begeleiding vindt plaats vanuit een van de 35 locaties in het land – we zijn dus altijd dicht in de buurt. Maar ook online staan we voor je klaar.

Belinda maakte de overstap van de reis- naar de zorgbranche met hulp van de VAKbeweging. 'Iedere dag is anders. De organisatie groeit snel en ik ben nu alweer een echte spil binnen de organisatie. Heerlijk!'
Belinda van Duuren (53)

Samenwerking van CNV en de FNV

CNV en de FNV werken samen om mensen in een onzekere situatie te ondersteunen en ze op weg te helpen naar nieuw of ander werk. Dit doen we onder de noemer van De VAKbeweging. Dit doen we voor iedereen die dit nodig heeft – zowel voor leden van onze twee vakbonden, als voor mensen die niet aangesloten zijn bij een van ons. Want iedere loopbaan is er een die telt. De loopbaanbegeleiding van De VAKbeweging is gratis. We kunnen deze dienst kosteloos aanbieden dankzij beschikbare subsidie van het ministerie van Sociale Zaken en werkgelegenheid, om mensen te ondersteunen in het vinden van nieuw en passend werk.

De VAKbeweging zorgt voor:

• Persoonlijk loopbaanadvies
  • Coachingsgesprekken
  • Sollicitatietraining en CV-check
  • Scholingsadvies en -doorverwijzing (inclusief scholingsbudget van 5.000 euro)
  • Handvatten hoe om te gaan met verlies van werk

Loopbaangesprek aanvragen

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het vinden van passend werk? De VAKbeweging helpt je graag verder. Wacht niet langer en vraag nu jouw loopbaangesprek aan bij De VAKbeweging.

Vraag loopbaangesprek aan