Reactie CNV op brief minister Koolmees

‘Koolmees zet stratenmaker in de kou’

In het pensioenakkoord van juni 2019, afgesloten door de sociale partners, en ondertekend door de minister, is er afgesproken om onderzoek te doen naar de mogelijkheid om na 45 jaar werken met pensioen te gaan. Met de zojuist verzonden brief zet de minister nu een streep door dit plan.

Wij zochten voor honderdduizenden Nederlanders met een zwaar beroep naar een oplossing. Dit plan is nu ineens van de baan.
Patrick Fey - vicevoorzitter CNV

45-dienstjaren van tafel

‘Zonder overleg met de vakbonden schuift de minister dit nu ineens van tafel. Deze brief komt voor ons als een donderslag bij heldere hemel. Terwijl we juist zochten naar een oplossing voor honderdduizenden Nederlanders met een zwaar beroep, is dit plan nu ineens van de baan,’ aldus Patrick Fey, vicevoorzitter CNV en pensioenonderhandelaar.

Herzie besluit

Het CNV roept de minister op om dit besluit te herzien en samen met de sociale partners te zoeken naar een goede regeling voor mensen met een zwaar beroep. Fey: 'Het is onbestaanbaar dat voor deze groep nog steeds niets is geregeld. En de minister nu de deur dicht gooit.'