Nieuw bankrekeningnummer CNV en gewijzigde naam

Contributie en rekeningnummer gewijzigd

Ben jij lid van CNV? Dan heb je misschien al gemerkt dat de contributie onder een andere naam, en met een ander bankrekeningnummer, van je rekening is afgeschreven. We ontvangen hier veel vragen over. Daarom laten we je graag via deze weg weten dat het in orde is.

De tenaamstelling was: Christelijk Nationaal Vakverbond (NL56 RABO 0380 2528 21). Doordat de naam “te lang” is, werd deze afgekapt. Je zag dus alleen “Christelijk Nationaal Va” staan bij een automatische incassoafschrijving van de contributie. De tenaamstelling was helaas fout en inmiddels hebben we deze gecorrigeerd in CNV. De volgende maandelijkse contributie, op 10 mei, wordt dan ook afgeschreven onder deze naam.

Nieuwe contributie per april 2024

Met de fusie tot één nieuw en sterker CNV is ook de contributie gewijzigd. Alle leden hebben hierover al informatie ontvangen en de nieuwe contributiebedragen die afhankelijk zijn van je persoonlijke situatie en je inkomen. Dankzij deze solidariteit zijn wij voor iedereen toegankelijk. In onderstaand overzicht zie je hoeveel jouw maandelijkse contributie bedraagt.

Nieuwe contributie

tot €1.067 bruto per maand tot €2.134 bruto per maand €2.134 tot €3.201- bruto per maand €3.201 bruto per maand en meer
tot 26 jaar € 2,00 €2,00 €2,00 €2,00
26 t/m 30 jaar €7,50 €10,50 €16,50 €16,50
31 t/m 67 jaar €7,50 €10,50 €16,50 €20,50

Heb je de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt, dan betaal je € 10,50 per maand. Afhankelijk van levensfase en inkomen gelden deze bedragen:

• Voor studenten* tot en met 25 jaar is de contributie gratis.
  • Werk je en ben je jonger dan 26 jaar, dan betaal je € 2 per maand.
  • Is je inkomen lager dan €1.067 en/of val je onder Wajong, Participatiewet, Sociale Werkvoorziening of Aan de slag, dan betaal je € 7,50 per maand.

* Je bent student als je BBL’er bent of een voltijds studeert aan MBO, HBO of universiteit. Volg je naast je baan een studie, dan geldt het reguliere tarief.

Let op: gaat jouw contributie in het nieuwe stelsel met meer dan € 2,- omhoog, dan krijg je het eerste jaar korting. Deze korting bedraagt 40% van het contributieverschil tussen het tarief in 2023 en het nieuwe tarief in 2024. Pas vanaf 1 januari 2025 betaal je dan het nieuwe bedrag.

Check je gegevens

Is er iets in je persoonlijke situatie gewijzigd dan kan je dit zelf aanpassen in Mijn CNV of neem contact met op met CNV Info.