Wat we van jou vragen:
- Lees de brief goed door.
- Controleer of het bedrag klopt.
- Betaal vóór de aangegeven datum, om extra kosten te voorkomen.
- Bewaar het betaalbewijs voor de zekerheid.
Heb je vragen over de inhoud van de brief? Neem dan contact met ons op.
Betalingsregeling
Is het bedrag te groot om in 1 keer te betalen? Dan kan het mogelijk zijn om dit in delen te doen. Neem contact met ons op vóór de aangegeven datum, om extra kosten te voorkomen.
Hulp bij betalingsproblemen
Heb je vaker last van betalingsproblemen en betalingsachterstanden, dan is het verstandig om hulp te zoeken. Elke gemeente heeft een schuldhulpverlening.
Zorgen over geld en betalingsproblemen kunnen voor stress, angst en depressieve gevoelens zorgen. Het is belangrijk om hier over te praten. Stichting 113 zelfmoordpreventie is altijd bereikbaar voor al je vragen en zorgen. Dit kan ook anoniem.
Klachtenregeling en geschillenregeling
Ben je het niet eens met de incassoprocedure of heb je een andere klacht? Neem dan contact met ons op.
Nadat wij je klacht hebben ontvangen, krijg je een schriftelijke ontvangstbevestiging. Vervolgens neemt de klachtenbehandelaar -meestal telefonisch- contact met je op over de inhoud en de afhandeling van je klacht. Sowieso ontvang je binnen zes werkdagen een schriftelijke inhoudelijke reactie op je klacht. Dat is zes werkdagen vanaf de ontvangst van je klacht.
Je leest in onze inhoudelijke reactie hoe wij de klacht hebben opgelost of nog zullen oplossen. Wijzen wij je klacht af? Dan krijg je informatie over wat je verder kunt doen. Wij registreren je klacht en de afwikkeling daarvan.
Als we er samen niet uitkomen, kun je je klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Register incassodienstverlening
CNV werkt volgens de wettelijke richtlijnen en regels voor incassoprocedures. We staan geregistreerd bij Justis onder registratienummer 00224. Twijfel je over de echtheid van de incassobrief, controleer dan het registratienummer.